Ga naar inhoud

Heeft het zin een nieuwe processor te steken?


Passer

Aanbevolen berichten

Mijn (oud) systeem: dell Dimension 4700 - XP ('k weet dat de support normaal volgend jaar stopt)

Processor: Dimension Processor: Intel Pentium 4 Processor 520 met HT technology (2.80GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)

't Heeft lang geduurd eer ik de oorzaak wist, maar mijn computer lijkt soms te bevriezen - zodanig zelfs dat ik hem een tijd tijdens het booten gewoon resette omdat ik dacht dat hij vastgelopen was.

Ondertussen heb ik ondervonden dat dan de CPU-belasting op 100 staat en dat ik gewoon een minuutje of zo moet wachten en 'hij doet het weer'.

Meestal kan ik tamelijk zware prog tegelijk open zetten zonder dat hij 'stilvalt' : tekstverwerker tegelijk met Firefox, Grafisch programma, pdf-bewerker, access, outlook: dat staat allemaal tegelijk op en normaal geen probleem. Af en toe schijnt hij toch ook dan te bevriezen, dan moet ik hem de tijd geven en ik kan gewoon verder. Gezien het eerder zelden is heb ik er (nog) geen probleem mee.

Heeft het vervangen van de processor zin en over hoeveel eurootjes spreken we dan ?

(wat voor mobo erin zit: geen idee)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees helaas dat het vervangen van de processor helaas niet zal lukken.

Niet alleen is het erg moeilijk om nog een Pentium IV processor te vinden (zelfs 2dehands), het zou waarschijnlijk ook nog erg weinig verschil maken.

Een nieuw systeem is hier de enige optie. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Superjona: dank voor je antwoord - en zo iets vreesde ik ook al. (met 'vervangen' bedoelde ik wel: een sterkere steken - maar ook dat zal met zo'n oud systeem niet te doen zijn vrees ik)

Jean-Pierre: dit is een momentopname van gedurende het opstarten van mijn Grafisch programma (blauwe pijl) - hij bevroor evenwel op dat moment niet, maar je krijgt er een idee van. De vorige pieken : geen idee van op welk moment dit gebeurde.

Is het dit wat je bedoelde of had je het proces-venster willen zien?

(ook jij dank voor je aandacht voor mijn vraag)

post-42549-1417705380,497_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefst eentje van de Processen op dat moment,zo krijgen we een kijk op welk proces de boosdoener zou kunnen zijn.:top:

Gerangschikt voor Alle gebruikers en de grootste bovenaan wel te verstaan.

- - - Updated - - -

Voeg ook eens een logje van Speccy toe als je wil.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Liefst eentje van de Processen op dat moment,zo krijgen we een kijk op welk proces de boosdoener zou kunnen zijn.:top:

Gerangschikt voor Alle gebruikers en de grootste bovenaan wel te verstaan.

'k heb het idee dat het niet altijd dezelfde 'boosdoener' is - anders zou het makkelijk zijn. In bovenstaand plaatje was het bij-opstarten van Photopaint de oorzaak van die bijna 100%, maar 'k heb het ook anders geweten.

(nu, je krijgt je plaatje hoor :-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.