Ga naar inhoud

HELP! pc valt steeds uit


kristof28

Aanbevolen berichten

Hoi,

Kan iemand mij helpen bij volgend probleem?

Mijn pc valt vaak op onverklaarbare wijze uit. Ik krijg gewoon zwart beeld en de pc herstart dan onmiddelijk.

Dit is mijn 3 de keer dat ik dit hier probeer te typen want hij viel elke keer weer uit.

Een paar maand geleden had ik mij een nieuwe geheugenkaart gekocht deze is wel van een ander type dan wat er in mijn medion pc zit.

Maar daar had ik geen problemen mee. De problemen begonnen een maan, een maand een half geleden. Ik had toen wel eens last van heel veel pc virussen.

Ik heb dat dan kunnen verwijderen. Mijn neef heeft ook een aldi pc en die zei mij eens dat hij dat ook eens had dat de pc vaak gewoonweg uitviel. Hij heeft dan de pc geformateert en het was opgelost.

Ik heb mijn pc 2 dagen geleden geformateert en het probleem blijft nog het zelfde.

Daarjuist kreeg ik eens een blauw scherm waar op stond of de hard en software op juiste wijze geinstalleerd is. Als de problemen blijven voordoen alle hardware en software verwijderen en of uitschakelen.

Bios geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieën uit.

Als ik de foutmelding krijg om dan te verzenden krijg ik onderstaand bericht

Daarjuist kreeg ik een andere foutmelding. Deze heb staat hier helemaal onderaan.

Vriendelijk bedankt!!!

ps: ik weet niet juist onder welk onderwerp hier te plaatsen.

Probleem veroorzaakt door Device Driver.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Meer informatie

--------------------------------------------------------------------------------

Samenvatting probleemrapport

Type probleem

Windows-stopfout (er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode)

Is er een oplossing beschikbaar?

Nee

Wat betekent dit probleem?

Er heeft zich een fout voorgedaan in Windows die niet kan worden opgelost. U dient uw computer opnieuw op te starten.

Oorzaak

Onbekend

Computersymptomen

Er wordt een bericht weergegeven op een blauw scherm met informatie over de foutcode (bijvoorbeeld: 0x0000001E, KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED)

Wat kunt u nog meer doen?

Blijf doorgaan met het verzenden van probleemrapporten zodat analytici bij Microsoft deze kunnen bestuderen en kunnen proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Het ander foutenraport is deze:

Beschadigd foutenrapport

Het foutenrapport dat u hebt verzonden is helaas beschadigd en kan niet worden geanalyseerd. Beschadigde foutenrapporten komen zelden voor. Ze kunnen worden veroorzaakt door hardware- of softwareproblemen en duiden vaak op een ernstig probleem met uw computer.

Probleemoplossingen

--------------------------------------------------------------------------------

Scenario 1: klik hier als dit het eerste beschadigde foutenrapport voor deze computer is

Controleer alle programma''s die u onlangs op uw computer hebt geïnstalleerd.

Onlangs geïnstalleerde programma''s controleren:

1. Klik op Start, Configuratiescherm en vervolgens op het onderdeel Software.

2. Selecteer Laatst gebruikt in de vervolgkeuzelijst Sorteren op en selecteer vervolgens Updates weergeven.

3. De datum bij Laatst gebruikt op: geeft aan wanneer u een programma hebt geïnstalleerd. Als u een update van een programma hebt geïnstalleerd, ziet u een datum bij Geïnstalleerd op.

Controleer alle hardware die u onlangs aan uw computer hebt toegevoegd, inclusief RAM (random access memory), videokaarten, geluidskaarten en vaste schijven.

Controleer of u een goede back-up van uw bestanden hebt. U kunt back-ups van uw bestanden maken met de wizard Back-up.

De wizard Back-up starten:

1. Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma''s, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Back-up.

2. Voer de wizard uit om back-ups te maken van uw bestanden.

Scenario 2: klik hier als er vaker beschadigde foutenrapporten op deze computer zijn

Controleer alle veranderingen, inclusief die in hardwareapparaten en softwareprogramma''s, die u op de computer hebt aangebracht voordat de crashes en permanente foutenrapporten begonnen.

Onlangs geïnstalleerde programma''s controleren:

1. Klik op Start, Configuratiescherm en vervolgens op het onderdeel Software.

2. Selecteer Laatst gebruikt in de vervolgkeuzelijst Sorteren op en selecteer vervolgens Updates weergeven.

3. De datum bij Laatst gebruikt op: geeft aan wanneer u een programma hebt geïnstalleerd. Als u een update van een programma hebt geïnstalleerd, ziet u een datum bij Geïnstalleerd op.

Voer alle diagnostische tests uit die de hardwarefabrikant heeft meegeleverd om te controleren of alle onlangs aangesloten hardwareapparaten goed werken. Dit is vooral van belang als u onlangs RAM (random access memory) op het systeem hebt aangesloten of gewijzigd. Test nieuw of gewijzigd geheugen ook met de diagnostische geheugentests van Windows nadat u de test van de fabrikant hebt uitgevoerd.

Als er recentelijk wijzigingen zijn aangebracht in de software van de computer, kunt u Systeemherstel gebruiken om de systeembestanden van de computer terug te zetten naar een eerder tijdstip. Dit is een manier om wijzigingen op de computer ongedaan te maken zonder dat dit uw persoonlijke bestanden beïnvloedt, zoals e-mailberichten, documenten en foto''s.

De wizard Systeemherstel uitvoeren:

Klik op Start, wijs achtereenvolgens Alle programma''s, Bureau-accessoires en Systeemwerkset aan en klik op Systeemherstel.

Volg de aanwijzingen van de wizard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens of alle software is geïnstalleerd (probeer dit anders eens in veilige modus als hij steeds blijft uitvallen)

verbruik je toch niet meer Wattages en ampères als dat je voeding geeft??

dit wil ook wel eens pc uitval veroorzaken.

een maat van me had precies hetzelfde probleem ik zal wel even vragen wat hij ertegen heeft gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Back on topic...

Kunt u mij even vertellen wat uw specificaties zijn van uw PC?

Want ik had namelijk ong 2 weken geleden ook dat probleem, dat ik gewoon aan het internetten was, of een spelletje aan het doen, en toen viel mijn PC gewoon spontaan uit, alleen bij mij startte ie niet gelijk op, omdat ik dat uit heb staan in de Bios.

Dit heb ik opgelost door wat te verwijderen, daarom wil ik even weten wat er allemaal in uw PC zit, zodat ik weet of u dit ook heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Back on topic...

Kunt u mij even vertellen wat uw specificaties zijn van uw PC?

Want ik had namelijk ong 2 weken geleden ook dat probleem, dat ik gewoon aan het internetten was, of een spelletje aan het doen, en toen viel mijn PC gewoon spontaan uit, alleen bij mij startte ie niet gelijk op, omdat ik dat uit heb staan in de Bios.

Dit heb ik opgelost door wat te verwijderen, daarom wil ik even weten wat er allemaal in uw PC zit, zodat ik weet of u dit ook heeft.

Euh, de hardware enz?

pentium 4 (northwood)

3000 mhz

zif socket

1,40 volt

0,13 um

familie 15 modell 2 stuff 9

dan medion ram van samsung geloof ik van 512mb en nog een ander geheugenkaar van 512 mb van een ander merk dat ik er bij gezet had.

kwa software zit er niet veel in. Heb pc geformateerd. Het meeste dat standaard bij medion pc in zit heb ik zelf weggesmeten.

..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.