Ga naar inhoud

Hoe draadloos internet op oude desktop


jimmyvr

Aanbevolen berichten

Hey

Ik wil mijn oude desktop updaten naar een goede game pc. Maar één groot probleem is dat deze pc geen netwerkkaart heeft.

ik zou er graag draadloos internet op aansluiten maar weet niet goed hoe ik eraan moet beginnen.

Moet ik een netwerk kaart kopen en dan een usb met draadloze internet op aansluiten of een aparte netwerkkaart kopen of ...

zoals ik al zei ik ken er niets van ik hoop dat er iemand mij kan helpen.

mvg jimmyvr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende mogelijke oplossingen.

Het gaat om een oude desktop? Welke Windows versie ga je er op gebruiken?

Je kan afhankelijk van de nog aanwezige aansluitmogelijkheden op je moederbord een draadloze netwerkkaart aanschaffen maar een gemakkelijkere oplossing indien genoeg USB -poorten is een gemakkelijke oplossing een wlan stick, voorbeelden in onderstaande link.

Conrad - Uw online shop voor elektronica, computer, multimedia, modelbouw & techniek

Wifi USB stick - Aankoop informatica - Fnac

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jimmyvr,

Is normaal gezien perfect mogelijk. Zoals Clarkie heeft vermeld zijn er inderdaad twee mogelijkheden om met je PC draadloos op het internet te surfen: indien je PC het toelaat om een draadloze netwerkkaart te installeren, zou ik dat nog steeds verkiezen boven een WLAN stick. Ik, persoonlijk, heb met draadloze netwerkkaarten en een adapter minder problemen gehad i.v.m. de snelheid & signaalsterkte t.o.v. een WLAN stick die ik absoluut niet verkies om online te gamen.

De keuze is natuurlijk aan jou, indien mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ik heb nog wel een wifi router met de wireless usb maar het enigste probleem is dat ik het niet krijg geinstalleerd omdat de software te oud is.

Kan ik deze nog gebruiken zoja is het de moeite?!

Het heeft:

Intse

Internet snelheid - 0,1 - 15 mbps

Mpeg 2 video streamen - 10 mbps

Mpeg 4 video streamen - 1 mbps

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey ik heb nog wel een wifi router met de wireless usb maar het enigste probleem is dat ik het niet krijg geinstalleerd omdat de software te oud is.

Kan ik deze nog gebruiken zoja is het de moeite?!

Het heeft:

Intse

Internet snelheid - 0,1 - 15 mbps

Mpeg 2 video streamen - 10 mbps

Mpeg 4 video streamen - 1 mbps

Heb je de Windows 7 versie al geïnstalleerd dan of ........????????

En wat je bedoelt met wifi router en usb en dan Intse begrijp ik niet.

Je hebt toch niet nog een wifi router nodig en Intse op zich zegt mij niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou er graag windows 7 op installeren
Heb je de Windows 7 versie al geïnstalleerd dan of ........????????

Kheb windows xp er op staan maar kga er windows 7 opzetten en dan zou ik graag alles formateren

Dan komen we terug bij onderstaande uit.

Controleer eerst of je PC geschikt is voor Windows 7.

Systeemvereisten voor Windows 7 - Windows Help

Je kan ook de Windows 7 Upgrade advisor (klik erop) gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.