Ga naar inhoud

HP5740 printprobleem


VDT

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem met m'n HP5740 printer.

Bij een printopdracht wordt een vel papier half door de printer gevoerd en komt dan met een papierstoring.

Alleen, er is geen papierstoring. Er zit(ten) dus geen papier(resten) in.

Ik heb de "probleemoplosser" van Windows (7) gedraaid, maar dit leverde (geen verrassing) niets op.

Ook heb ik de netspanning van de printer gehaald, opnieuw geinstalleerd, vanaf een andere PC proberen printen, niets helpt.

Heeft iemand hier nog tips??

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg geen foutmelding, maar als ik naar "apparaten en printer" ga, staat er wel een geel uitroepteken bij de printer. Klik ik daar op "problemen oplossen", krijg ik als optie dat de printer niet de standaard printer is. Dat klopt ook, maar, maak ik 'm standaardprinter krijg ik hetzelfde probleem.

Ja, de drivers zijn, door Windows 7, geinstalleerd. ook heb ik de printer al een keer verwijderd en opnieuw laten installeren.

De inktpatronen zijn in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de drivers zijn, door Windows 7, geinstalleerd.

Gebruikte je de drivers van HP zelf of deed je deze installatie op een andere manier ?...

Heb je een 32-bit of 64-bit versie van Windows 7 ?...

Je vindt dit terug op volgende manier : configuratiescherm --> systeem en beveiliging --> systeem...

post-20447-1417704447,9763_thumb.jpg

Je kan de afbeelding vergroten door er op te klikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dacht ik geen keus wat de drivers betreft; volgens mij levert HP geen drivers buiten Windows om. Net nog even gekeken op HP.nl maar daar hebben ze het alleen over in-OS drivers.

Het betreft een Windows 7 64-bits installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin me toch een beetje blond te voelen maar als ik het OS selecteer en vervolgens op "driver" klik krijg ik: Installeer de driver met Windows Update via een USB-verbinding (downloadable driver is niet beschikbaar).

En met de "HP printer install wizard voor Windows 7"-link krijg ik de melding dat voor de geselecteerde printer alleen stuurprogramma's beschikbaar zijn voor Windows 7 en kan ik vervolgens niet op "volgende" drukken...???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, zoals hierboven vermeld, de wizard vindt de printer wel maar geeft bovengenoemde melding en ik kan niet verder, "volgende" is grijs. Maar eerlijk gezegd geloof ik ook niet dat daar het probleem zit de printer heeft nl wel gewoon gewerkt, dat ben ik vergeten te vermelden.

Zie nu ook dat ik in het eerste bericht misschien niet helemaal duidelijk ben geweest, er is nu geen papierstoring meer! Het papier dat er toen inzat is verwijderd en vanaf dat moment krijg ik dus de storing bij een printopdracht dat een vel maar half wordt doorgevoerd zonder te printen.

Excuses voor de onvolledigheid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even samenvatten:

Er zat papier vast in je printer, je hebt het verwijderd en sindsdien blijft je papier halverwege steken in je printer zonder ook maar iets te printen?

Op welke manier verwijder je het papier wat vast zit?

Klik op deze link om te zien hoe je het papier dient te verwijderen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.