Ga naar inhoud

ik heb geen geluid meer


gabbetje

Aanbevolen berichten

Halli, als ik winamp opstart en een mp3 wil draaien (vanaf pc) krijg ik bij opstarten lied de melding onjuist direct sound stuurprogramma en de song wordt dus niet afgespeeld. In windows medisa player komt melding problemen met geluidsapp. of geen geluidsapp. geinstall.

Ik werk met creative xmod aangesloten op usb-poort.

Tot en met gisteren was alles goed en vanmorgen niet meer dus (computer heeft vannacht aangestaan dus was niet na herstart (inmiddels wel diverse keren herstart gedaan) in config scherm bij geluids en audioapp staat bij eigenschappen voor geluiden dat er geen audioapp is)

Wat kan er aan de hand zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kun je even het merk en type van je computer doorgeven ?

Of :

Download en installeer eens deze :

Download EVEREST Home Edition 2.20 - FileHippo.com

Start Everest , en klik in de rechterkolom op het "Moederbord"-icoon .

Doe dit 2 keer na elkaar , en zo krijg je de gegevens van je moederbord.

Wat staat daar naast "Moederbordnaam" ?

Succes, Kuoi

Hallo Kuoi,

Mijn computer is van medion MD8080 xl (gekocht dec. 2003)en de moederbordnaam is MSI MS-7012 (Medion OEM)

Groet Gabbetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er geen driver cd bijgekregen , bij je pc ?

Anders kun je vanaf deze makkelijk de AUDIO driver opnieuw installeren.

Kuoi

---------- Post toegevoegd om 21:51 ---------- Vorige post was om 21:42 ----------

MSI Global ? Computer, Laptop, Notebook, Desktop, Mainboard, Graphics and more

Anders zou ik ook eens deze proberen , maar LET OP !!!

NIET DE BIOS UPDATEN !!

Je kan via dit scannertje van MSI drivers updaten , maar daar dit om een "aangepast" moederbord gaat mag je wel de BIOS niet updaten.

De AUDIO-driver is geen probleem !!

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Kuoi, ik heb via de site van medion een update van de sounddriver c-media AC97 soundchip (on board) versie 5.12.01.0047 van 26-01-2005 zoals die er stond (na opgave serienummer pc) gedownload en geinstalleerd, ik blijf echter hetzelfde probleem houden.

Wat kan ik nog meer doen? Groet Gabbetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kuoi, ik zie bij besturing voor geluid etc. overal een luidsprekertje met groen geluid staan, alleen bij C media AC97 audio device staat een rood kruis door de luidspreker (bij usb audioapparaat staat dus ook luidspreker met groen)

Ik wacht je reactie af, groet Gabbetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik die "C media AC97 audio device" eens verwijderen.

Selecteer deze en kies voor "installatie ongedaan maken".

De Computer opnieuw opstarten , en dan word de driver opnieuw geïnstalleerd.

Ik veronderstel dat je al opnieuw opgestart hebt na de installatie vanaf je Medion -cd , anders hoef je bovenstaande niet te doen ,en moet je de pc dus gewoon eens opnieuw opstarten.

Kuoi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installatie ongedaan maken lukt niet, wat ik wel kon (en gedaan heb) in configuratiescherm bij geluiden en audioapparatuur en dan tab hardware, bij c media ac97 audio device en dan bij eigenschappen het apparaat uitschakelen maar dan blijft na herstart toch probleem (onjuist direct sound stuurprogramma melding bij afspelen muziek in winamp) van geen geluid bestaan. Het komt ook voor bij opstarten incredimail waar anders een stem your welcome riep (dit ter extra info) Als ik nu devmgmt.msc uitvoer dan staat er een rood kruis door luidspruiker c media ac 97 en wat mij nu opvalt is dat er nu ook een geel uitroepteken staat bij het luidsprekertje van stuurprogramma voor microsoft WINMM WDM-audiocomptabiliteit

Ik hoor graag weer van je, groet Gabbetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.