Ga naar inhoud

Kleurschommelingen in monitor


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb twee monitors aan mijn Win7-PC hangen, beide CRT.

Sinds enkele uren schommelen de kleuren in één van beide monitoren, namelijk valt het groen telkens voor een aantal minuten uit en gaat vanzelf terug aan. Het is plots begonnen en er is dus op zo'n moment helemaal geen groen, geen geel en geen wit op mijn scherm te zien.

Zou dat een Windows-fout kunnen zijn, of een NVIDIA-fout of een zuivere monitor-fout

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus beide monitoren hebben altijd goed gewerkt maar 1 van beide hebben nu ineens deze kleurschommelingen?

Als het maar 1 is kan het slijtage zijn van het scherm, als het beide is is het de grafische kaart.

Kan je de monitor ingangen niet verwisselen om te zien of dan de goede monitor dit dan ook krijgt, dus de vga ingangen verwisselen, dan kan je zien of

1 scherm beschadigd is of een ingang, maar waarschijnlijk ligt het aan het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, eigenlijk was ik zelf ook al tot de conclusie gekomen dat het de monitor zelf moet zijn. En, vermits dat al een vrij oude monitor is, heb ik gewoon een nieuwe gekocht, dan ben ik wel weer een tijdje gerust.....

Vriendelijke groeten

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.