Ga naar inhoud

Laptop beeld knippert strepen en geluid probleem


Dutchlimits

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds 3/4 maanden een Acer Aspire 7730 tot mijn beschikking.

Tot mijn verbazing begon ineens het beeld te knipperen.

Ik heb eens wat research gedaan en ik ben erachter gekomen dat dit een kwaaltje is van Acer.

Ik heb een filmpje gemaakt, ik vermoed dat het een probleem is met de kabel van mijn scherm naar het moederbord.

De strepen en het geknipper is alleen zichtbaar bij een donkere pagina/venster.

De laptop is nooit gevallen of iets dergelijks ik ben zuinig op mijn spullen.

De vraag is, is het echt die signaalkabel?

Bij deze het filmpje (bij 40 seconden is het geknipper erna niet meer zo erg bij winamp):

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=uWeOb9nWl24]YouTube- Laptop probleem[/ame]

Het tweede probleem is dus het geluid.

Er zit een realtek kaart in naar mijn vermoeden aangezien die drivers er ook bij kwamen (Realtek HD Audio). Er zit een 5.1 logitech geluids systeem op aangesloten.

De voorste boxen zijn goed en de middelste ook.

De achterste boxen zijn het probleem en de sub-woofer af en toe.

Bij sommige liedjes dat ik afspeel "golft" de bass, het valt weg en het komt weer terug. De achterste boxen hebben een slecht signaal of iets dergelijks, bij liedjes afspelen klinkt het muziek heel slecht maar als je test geluid doet in config. scherm van windows dan komt er perfect geluid uit dus het is een software probleem.

Weten jullie antwoorden op deze problemen? Bedankt alvast.

Ps: Ik weet niet waarom dat filmpje er 2x op komt..?

aangepast door Dutchlimits
Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan eens proberen om de drivers te vernieuwen en zien of dit eventueel de oorzaak is van het probleem.

Doe eerst onderstaande eens zodat we weten welke grafische kaart er in de laptop zit.

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor voor het reageren en de uitgebreidde uitleg!

Ik betwijfel of het de drivers zijn aangezien die bij het opstarten bij het logo van Acer af en toe ook wel eens knippert, maar toch zal ik het proberen. Trouwens heel af en toe zie ik wel eens een streepje, ander keer hele tijd niets, en dan is het er weer.. met een tikje wil het wel eens weggaan.

De bijlage is toegevoegt.

Acer Aspire 7730.txt

aangepast door Dutchlimits
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 7730, en heb net hetzelfde probleem.

Plots trilt het scherm, komen er grijze strepen tussen etc.

Maar bij ons gebeurt dit de laatste tijd meer en meer.

Ik heb nu de grafische kaart er eens uit gehaald, contacten proper gemaakt en koelpasta op de GPU gedaan ipv dat siliconen-padje. Tot nu toe ( het eerste uur nu ) geen strepen meer gezien...

Ik vermoed dat na enkele keren warm worden van die kaart, er ergens slecht contact komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een 7730, en heb net hetzelfde probleem.

Plots trilt het scherm, komen er grijze strepen tussen etc.

Maar bij ons gebeurt dit de laatste tijd meer en meer.

Ik heb nu de grafische kaart er eens uit gehaald, contacten proper gemaakt en koelpasta op de GPU gedaan ipv dat siliconen-padje. Tot nu toe ( het eerste uur nu ) geen strepen meer gezien...

Ik vermoed dat na enkele keren warm worden van die kaart, er ergens slecht contact komt...

Welke videokaart heb je erin zitten? Ik intel nog wat..

Ik heb trouwens een on-board videokaart...

Heb de laptop pas een paar maanden dus ik ga hem binnenkort naar de winkel brengen voor reparatie (garantie)

Ik moet er alleen nog even mee wachten omdat ik nog op school de laptop nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd raar dat schroefje...

Ik heb geprobeerd met die koelpasta en de contacten en rail na te kijken.

Het is even beter geweest, maar nu komen de grijze strepen en trillen van het scherm terug. Dus indien je weet wat er mis is en/of een oplossing kent ( van acer ofzo ), mag je me dit gerust laten weten...

Ik heb een aspire 7730G 734-G64Mn. ( IK had oorspronkelijk een 6530G besteld, maar door een fout van de pc-winkel heb ik deze... ze wilden er enkel geen factuur bij doen, dus garantie wordt voor mij moeilijk. Ik heb wel een rekening van die 6530 :sad )

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.