Ga naar inhoud

laptop crasht.


Aanbevolen berichten

Mijn Dell Latitude van 2004 heeft kuren. Als ik hem aan de stroom koppel valt hij na een tijdje uit. Laat ik hem op accu werken dan is er geen probleem. Is dat de voeding? Ik schrijf dit vlug want mijn accu heeft maar 30 minuten meer.

Bedankt voor zeer snelle respons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben de accu aan het opladen terwijl ik de laptop open hou, zo kan ik de vorderingen zien. Om 16:16 was er nog 62% beschikbaar. Ik kijk af en toe of hij niet uitvalt. Als 100% is bereikt en de laptop nog niet uitgevallen is, is het euvel misschien niet zo ernstig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds aangehaald door kweezie wabbit kan de netspanningsadapter de boosdoener zijn, maar ook de connectie met de DC-plug (zie afbeelding) alsook het interne stroomcircuit kunnen je parten spelen.

post-20447-1417705419,5948_thumb.jpg

Vanop afstand is dit dan ook niet vaststelbaar: een bezoekje aan een PC-hersteller gaat je dan ook vrij snel duidelijkheid brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de antwoorden. Aan de plug mankeert niets, de kabel zit er stevig in, het pictogram verandert van accu naar netstroom als ik hem insteek. Ik heb die laptop voor 50 euro op ebay gekocht (2 maanden geleden, maar gisteren pas begon het probleem). Ik zit nu weer op de laptop te schrijven (op net). Een bezoek aan een hersteller? Ik heb dat ding voor 50 euro gekocht, ik ga er niet meer voor uitgeven. Of testen die dat voor niets?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat rondgesnuist en op een ander forum vond ik een interessante tip: schakel de accu uit en werk enkel op netstroom. Ik heb de accu eruit gehaald en ben sinds 9:30 op de laptop bezig en die is nog altijd niet uitgevallen. Zou het dus toch iets met een conflict tussen de twee te maken hebben? Heel bizar, maar als het spul blijft werken ben ik best tevreden. Aan een accu die maar dertig minuten werkt heb ik toch niets. Ik zal eens zoeken of ik een goedkope vervanging kan vinden. Als het daar niet aan ligt, heb ik dan in elk geval een reservebatterij (als ik mijn elektriciteitsrekening niet kan betalen, ha ha). Als ge tegen vanavond niets me hoort, neem ik aan dat de zaak in orde is gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wat rondgesnuist en op een ander forum vond ik een interessante tip: schakel de accu uit en werk enkel op netstroom. Ik heb de accu eruit gehaald en ben sinds 9:30 op de laptop bezig en die is nog altijd niet uitgevallen. Zou het dus toch iets met een conflict tussen de twee te maken hebben?

Geen conflict maar gewoon een defecte accu.

Ik heb al meermaals ondervonden dat als de accu defect is en ze blijft in de laptop zitten, dit voor problemen kan zorgen die op het eerste zicht geen verband houden met elkaar of met de accu. Na het verwijderen van de accu werkten de laptops perfect normaal zonder verder iets te doen.

Als ik hem aan de stroom koppel valt hij na een tijdje uit. Laat ik hem op accu werken dan is er geen probleem.

Je hebt me met deze uitspraak op het verkeerde been gezet; anders was ik dadelijk met deze tip gekomen. Meestal is het net andersom en zijn er problemen als je op accu werkt.

Zoals het er nu uitziet, zou het opgelost zijn met een nieuwe accu ofwel zonder accu op netestroom werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.