Ga naar inhoud

Laptop freeze


Riban

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Op volledig random tijdstippen 'freezed' mijn laptop. Volledige blokkering enkel uitschakelen met de power knop is dan nog mogelijk.

Dit gebeurt niet enkel bij high performance maar op volledig random momenten, en een enkele keer zelfs bij het opstarten.

De laptop is ook niet "heet" op deze momenten ofzo...

Aan de software kan het normaal niet liggen want ik heb ondertussen ook al mijn laptop volledig geformateerd en windows 8.1 geïnstalleerd.

Ik heb mijn HDD met mijn OS op laten nakijken, en deze gaf "bad blocks" dus ook deze is vervangen door een SSD schijf, en opnieuw windows geïnstalleerd.

Maar het probleem is nog niet verholpen!

Nu dacht ik nog aan een test van mijn RAM geheugen en mijn videokaart, maar deze is 'on board' dus moest deze de geest geven zal ik mijn laptop waarschijnlijk aan de kant kunnen schuiven?

Welke tooltjes gebruiken jullie voor RAM te testen? Of zijn er nog andere testen die ik best uitvoer?

Alvast bedankt

mvg Riban

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso even een BIOS update draaien. Dit kun je op de website van de fabrikant van jouw laptop vinden.

Als het daarna nog voorkomt ben ik benieuwd wat de logbestanden van windows zeggen. Misschien staat daar wel iets in vermeld waardoor het komt. Maar probeer eerst even alles te updaten (voornamelijk de BIOS).

Link naar reactie
Delen op andere sites

WinFlash voor het systeem-BIOS van HP notebooks - gebaseerd op Microsoft Windows - HP Pavilion dv8-1110eb Entertainment Notebook | HP®-ondersteuning

deze is de recentste die ik gevonden heb... maar die heb ik ooit al eens geïnstalleerd...

De logbestanden heb ik ook al eens uitgepluist maar daar kon ik het ook niet uit opmaken...

De afgelopen 36h heeft het probleem zich ook niet meer voorgedaan maar dat is toevallig denk ik

Ik hou jullie op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de afgelopen 2 dagen weer regelmatig miserie... daarnet enkele keren achtereen, iemand die misschien suggesties heeft, ik zal hier alvast een screencapture van mijn event logs plaatsten

post-7507-1417705826,2707_thumb.jpg

ik dacht eventueel nog aan een stresstest voor mijn videokaart, is dit een goed idee? zoja, welk tooltje gebruik ik er best voor?

Alvast bedankt

aangepast door Riban
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het zo zie uit jouw logs, is er sowieso een probleem met de videokaart. Ik zou eerst eens kijken om de drivers (en software desnoods) te updaten.

Misschien kunnen andere mensen op het forum je helpen om te kijken of je van alles wel de laatste drivers hebt geinstalleerd. Wat ik wel zie is dat je Hyper-V hebt geïnstalleerd. Gebruik je dit om te virtualiseren? Of heb je er een Server Besturingssysteem opgezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal is het eerste wat ik doe na een formatering en het opnieuw installeren van mijn OS, mijn NVIDIA drivers updaten...

ik heb geen idee wat Hyper-V is, en ik heb normaal geen server besturingssysteem...

ik heb vandaag ook nog eens mijn ram getest, door telkens 1 latje eruit te halen en zo testen maar hiermee is het niet opgelost. Dus slecht ram geheugen kunnen we inmiddels uitsluiten... tenzij ze alle 2 slecht zouden zijn, maar de eerdere test met Memtest86+ leverde geen fouten op...

- - - Updated - - -

en volgens de NVIDIA smart scan heb ik inderdaad de laatste nieuwe driver :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.