Ga naar inhoud

LCD tv aansluiten met de PC


Gast Disturbia

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

Ik zit met een lastig probleem, heb de net een Philips 26PF5320 op de kop kunnen tikken met een DVI uitgang. Ik heb een asus 8600GT graka met twee DVI uitgangen.

Zodra ik alles aansluiten start de pc op en krijg ik het opstart scherm van Windows Xp te zien, het icoontje met het laadbalkje, maar zodra de pc naar het bureaublad zou moeten gaan. Wordt het beeld zwart en krijg ik op mijn TV "Geen signaal" te zien.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen en/of wat de oorzaak hier van is?

Mvg, Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit komt omdat je waarschijnlijk niet de software voor je videokaart (volledig) heb geïnstalleerd. is dit wel het geval dan moet je eens op je bureaublad rechtermuisknop --> eigenschappen --> instllingen en dan je 2e beeldscherm (ziet er een beetje grijs uit) rechtermuisknop en inschakelen. dit zou misschien ook het geval kunnen zijn en hierna even de grootte van het scherm aanpassen met het beeldschermresolutie schuifbalkje.

laat het weten of het gelukt is.

ik zal nog even kijken voor een fototje om het te verduidelijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier is het fototje voor verduidelijking.

zoals je ziet is het "nummer 2 scherm" een beetje grijs dat komt omdat hij nog niet is ingeschakeld.

hoe komt het nou dat je tijdens opstart wel beeld heb en als hij opgestart is dan niet. dat komt omdat tijdens opstarten moet je pc windows of een ander besturingssysteem opstarten en kan stuurt hij gewoon het visueel door naar alle beeldschermen zodra windows e.d. is opgestart controleerd hij of beeldscherm 1 of 2 enz aan staat in volgend schermpje is, staat alles aan dat stuurt hij het visueel door naar alle "beeldschermen" en heb je beeld op alle beeldschermen. staat bijv. "nummer 1" aan en "nummer 2" uit dan gaat het alleen naar "nummer 1" en niet naar "nummer 2"

ow nog even iets belangrijks nadat je "nummer 2" hebt ingeschakeld MOET je je pc opnieuw opstarten!!!

c00304819.jpg

laat het even weten of het met deze uitleg is verholpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

alvast bedankt voor de uitleg, ik heb geen 2de grijs beeld dus denk ik dat de software toch niet volledig geinstalleerd is... wat ik zeer raar vind...

Hmm, mss zoek ik verkeerd, maar ik kan geen driver vinden voor de 8600GT die dual screen ondersteunt :| Kan iemand me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan ook zijn dat je in de software van je videokaart aan moet geven dat er een 2e monitor/beelscherm/tv aangesloten zit. waar het zit weet ik niet want alle software is verschillend probeer dat eens uit, lukt het nog niet zal ik eens zoeken naar een driver ervoor

laat het even weten of het gelukt is:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien lukt deze driver:

http://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/vga/app/SmartDoc5014.zip

description:

ASUS Smart Doctor version 5.014

Smart Doctor provides 2 major features:

1. VGA card information and running status for GPU temperature, GPU fan speed and so on.

2. Overclocking feature.

If your VGA card supports Smart Doctor, after the installation of Smart Doctor (Don't forget to install VGA driver and ASUS GamerOSD 2.5 WinXP 32-bit/64

-bit or GamerOSD 3.3 Vista32-bit), you will have both 2 features.

If your VGA card doesn't support Smart Doctor, after the installation of Smart Doctor (Don't forget to install VGA driver and ASUS GamerOSD V3.3 or later

version), you will only see overclocking slider bars.

For ASUS VGA card Smart Doctor support information, please refer to the below link for product information.

http://www.asus.com/products2.aspx?l1=2&l2=-1

(All versions of ASUS Smart Doctor apply to above condition)

bron: asus.com

als het niet lukt gewoon weer even melden dan zal ik andere drivers opzoeken

ik heb er genoeg zien staan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 'driver' die jij aanhaalt is geen driver, dat programma kijkt na hoeveel graden celcuis warm je kaart momenteel is.

Dus mijn zoektocht gaat verder! Alvast veel dank leroy!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ow sorry mijn fout hieronder staat de site waar ik het vandaan heb gehaald misschien moet je zelf even zoeken dat is misschien iets makkelijker

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

aan de linkerkant zie een download zoek stukje staan daar moet je gewoon 8600 intypen en dan bij select category drivers dan op search dan klik je op EN8600 series en dan krijg je allemaal drivers moet je even zoeken welke jij moet hebben en dan zou hij het moeten doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.