Ga naar inhoud

Lexmark printer x264dn doet het niet


Aanbevolen berichten

Beste kenners,

Ik heb sinds kort mijn Windows XP vervangen door Windows 8. Installatie verliep prima, behoudens het feit dat mijn pc de printer (Lexmark x264dn) niet langer vond. Ik kan nu al enige tijd niet meer printen, terwijl de kabels nog steeds dezelfde zijn en ook aan de pc niets is veranderd. Ik heb uiteraard een driver voor Windows 8 gedownload, maar zonder succes. Bij configuratiescherm > apparaten en printers, is hij simpelweg niet terug te vinden (enkel de scanner). Een heel vreemde toestand, zeker gezien alles prima draaide op XP. Aan wat zou dit kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, wat ik zou doen, verwijder eerst de printer, start opnieuw op, gebruik de wizard "een printer toevoegen", dan kom je op de keuze om zelf de printer te selecteren uit een lijst. Downloaden dan en installeren, vervolgens de printer terug aansluiten. Als windows de driver niet automatisch aktief maakt , gaan dan naar apparaatbeheer , en laat windows de driver zoeken op de pc. (waarschijnlijk vind je jouw printer dan met titel "overig apparaat" in de lijst).

Mocht dit allemaal niet lukken omdat er geen geschikte driver meer ondersteund wordt van je printer onder win8, zoek dan bij Lexmark , ofwel een basis-driver ofwel een driver toepasbaar op de serie-printers waaronder jouw printer valt.

Zo heb ik onlangs een antieke HP deskjet 995C als 2de printer terug aan de praat gekregen door een HP9600-series driver te installeren. Het ding kan alleen maar printen maar doet dit nog uitstekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort mijn Windows XP vervangen door Windows 8. Ik heb uiteraard een driver voor Windows 8 gedownload, maar zonder succes.

Welke bit- versie heeft jouw Windows 8 (32 of 64 bit)? Gaat het om Windows 8 of 8.1?

Welke driver heb je gedownload? Je kan ook de link naar de download doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om Windows 8 (64bit). De driver die ik gedownload heb, is de volgende: [TABLE]

[TR]

[TD=width: 5%]icon_windows.jpg[/TD]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=class: downloadsHeader, width: 90%]Recommended Downloads[/TD]

[TD=width: 20%]Last Updated[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[TABLE]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=width: 90%]Lexmark X264dn/X363dn/X364dn/X364dw System Administrator Package - Microsoft WHQL Certified

De link: http://support.lexmark.com/index?locale=EN&page=product&userlocale=NL_BE&productCode=LEXMARK_X264&focusedTab=DOWNLOADS#1

Ik kreeg bij het installeren wel de keuze tussen PS, HBP of PCLXL. Geen idee waarover ze het daarbij hadden, maar toen die driver zijn werk niet deed, heb ik het nog 2x opnieuw geïnstalleerd, dus zowel in PS, HBP en PCLXL geïnstalleerd en telkens zonder resultaat, dus denk niet dat het daaraan ligt. Ik ga nu de oplossing van Guy eens proberen. Alle printerstuff eraf en opnieuw installeren![/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Pangalord, nu merk ik dat jouw printer relatief modern is , de driver ondersteund alle windows-versies. Als je die driver enkel download moet je hem ook uitvoeren (= exe bestand starten). Ik ben er voor 99,9% zeker van dat alles zo in orde komt.

Het verwonderd me wel dat windows het niet automatisch gedaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op de download link op de lexmark-site klikt , voor uitvoeren kiezen, onderaan op de balk die verschijnt. (Als je kiest voor opslaan , na de download erop dubbelklikken, waarschijnlijk moet die download dan nog eerst "uitgepakt" worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.