Ga naar inhoud

Line In en Line OUt op computer


Papacharlie

Aanbevolen berichten

Mijn computer is een "Acer Aspire M3910" en mijn vraag is de volgende :

Ik bezit nog muziek op een cassette die ik graag zou overzetten op de computer via mijn cassettedeck, maar de computer bezit spijtig genoeg geen "Line In/Out" dus heb ik het maar eens geprobeerd via de "Micro Ingang" het resultaat is aan te horen door de slechte kwaliteit.

Kan er mij iemand een andere mogelijkheid geven om toch deze muziek op de computer te krijgen.

Bestaat er een mogelijkheid om op deze computer toch een echte "Line In/Off" te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien zou er op de Acer Aspire M3910 een onboard audio kaart zitten, waarvan de audio controler de Realtek ALC662VC-0 is en waarvan 3 poorten: de blauwe poort uw Line-in is, de roze poort is uw Mic-in en de groene poort is de Line-out.

Anderzijds bestaat er wel software en hardware geloof ik om uw audio cassettes om te zetten naar een digitaal signaal en via usb naar de computer te brengen met de gepaste software daarvoor.

Maar ik denk dat je via de Line-in met de jack-plug en het programma Audacity dat je gratis kan downloaden al een heel eind op weg kan, zoals ruis onderdrukking etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.