Ga naar inhoud

Locale schijf D


timph

Aanbevolen berichten

Wordt de schijf ELKE keer in de bios gezien (dus ook als ze in Windows niet gezien wordt) ?

Je moet hiervoor wel een aantal keer de Bios induiken vooraleer je naar windows gaat: eerst in de bios gaan kijken, daarna in windows controleren.

Mogelijk wordt ze in de bios telkens gezien, maar in windows niet elke keer,

mogelijk wordt ze ook in de bios niet elke keer gezien (en dan ziet windwows ze natuurlijk ook niet.)

Hoe dan ook: Begin alvast maar van al je data van de D op een ànder medium (andere schijf (*), cd/dvd / stick / externe schijf veilig te stellen. Dit moet je eigenlijk ALTIJD doen want een schijf kan brak worden en dan sta je daar als alles alleen op die schijf staat

(*) dus NIET op een andere partitie van dezelfde schijf !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mooi, die gegevens verlies je dus al niet.

Nu toch even graag antwoord op mijn vraag:

"Wordt de schijf ELKE keer in de bios gezien (dus ook als ze in Windows niet gezien wordt) ?

Je moet hiervoor wel een aantal keer de Bios induiken vooraleer je naar windows gaat: eerst in de bios gaan kijken, daarna in windows controleren.

Mogelijk wordt ze in de bios telkens gezien, maar in windows niet elke keer,

mogelijk wordt ze ook in de bios niet elke keer gezien (en dan ziet windwows ze natuurlijk ook niet.)"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, die gegevens verlies je dus al niet.

Nu toch even graag antwoord op mijn vraag:

"Wordt de schijf ELKE keer in de bios gezien (dus ook als ze in Windows niet gezien wordt) ?

Je moet hiervoor wel een aantal keer de Bios induiken vooraleer je naar windows gaat: eerst in de bios gaan kijken, daarna in windows controleren.

Mogelijk wordt ze in de bios telkens gezien, maar in windows niet elke keer,

mogelijk wordt ze ook in de bios niet elke keer gezien (en dan ziet windwows ze natuurlijk ook niet.)"

Hij vind altijd 2 schijven in debios. en ik heb er maar 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan schijnt het aan windows te liggen.

De makkelijkste oplossing: als je zeker bent dat al je gegevens van die schijf op een andere schijf staan, dan zou ik gewoon die schijf opnieuw gaan formateren en nadien er een paar testbestanden op zetten.

En dan kijken of de schijf telkens bij het opnieuw opstarten ook terug gezien wordt.

Indien dit zo is, kan je na een paar keer je schijf opnieuw gaan gebruiken en de bestanden die erop stonden van je (reserve)schijf (waar ze nu op staan) terug gaan plaatsen.

Een gouden raad van tante Kaat: zorg dat je steeds AL je persoonlijke bestanden minstens dubbel op een andere SCHIJF (mag een externe zijn) / of op DVD of weet ik waar dubbel staan hebt.

Dit kan veel problemen en gevloek voorkomen.

Waarmee ik maar wil zeggen: nu heb je ze dus 'elders' staan, wis die niet maar houd die bij (en kopieer geregeld nieuwe bestanden naar die schijf - eventueel kan je het jezelf makkelijk maken door een synchronisatieprogramma te gebruiken - dit doe ik ook zo)

Probeer de formatering eens uit zou ik zeggen en laat horen wat het geeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even dit: spreken we hier over een laptop of over een pc?

Enkele mogelijkheden:

- er is een slecht contact van de sata-kabel - haal de kabel er even uit en plug hem er terug in (computer uitzetten en voorzichtig zijn met de pinnetjes! - maar dat weet je vermoedelijkwel) - beide uiteinden van de kabel los- en terug vastkoppelen !

- de kabel heeft zijn beste tijd gehad: probeer ergens een andere kabel vast te krijgen en probeer die uit

- je schijf heeft zijn beste tijd gehad: om dit te weten kan je best een testprogje van de site van de fabrikant halen om je schijf eens na te checken

Nog iets: ik vermoed dat - als je schijf niet herkend wordt in verkenner, dat ze ook in apparaatbeheer niet te zien is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

even dit: spreken we hier over een laptop of over een pc?

Enkele mogelijkheden:

- er is een slecht contact van de sata-kabel - haal de kabel er even uit en plug hem er terug in (computer uitzetten en voorzichtig zijn met de pinnetjes! - maar dat weet je vermoedelijkwel) - beide uiteinden van de kabel los- en terug vastkoppelen !

- de kabel heeft zijn beste tijd gehad: probeer ergens een andere kabel vast te krijgen en probeer die uit

- je schijf heeft zijn beste tijd gehad: om dit te weten kan je best een testprogje van de site van de fabrikant halen om je schijf eens na te checken

Nog iets: ik vermoed dat - als je schijf niet herkend wordt in verkenner, dat ze ook in apparaatbeheer niet te zien is?

Ik heb een pc en ik hoop dat de schijf niet kapot is 1.5 TB is best wel veel. Ik zal is nakijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.