Ga naar inhoud

Micro SD kaart


ecence

Aanbevolen berichten

Ik heb een micro SD kaart, die laatst een soort van stuk is gegaan, hij is van mijn zusje, ze had hem in de telefoon en de kaart is op een of andere manier gecrast, volgens haar niet door waterschade of iet dergelijks, ze weet het zelf ook niet.

het probleem is dat als je gebruik wilt maken van de kaart, op de telefoon hij het niet doet, en op de computer devolgende foutmeldingen geeft.

de schijf in station G: (micro sd kaart) moet geformateerd worden voordat u deze kunt gebruiken,

ik formateer hem dan omdat ik er op geen andere mogelijkheid bij kan komen.

als ik hem dan wil formateren geeft hij een foutmelding dat hij hem niet kan formateren,

weer een foutmelding over aansluiting en alleen schrijven (heb ik natuurlijk al naar gekenen).

als ik dan opniew op de schijf G: wil komen weer formateren, zeg ik nee, krijg ik weer foutmelding.

het volume bevat geen herkenbaar bestandssyteem, controleer of alle vereiste bestandssysteemstuurprogramma's zijn geladen of het volume niet beschadigt is.

kan er dus niet bij, ook met andere programa's CMD, of bijvoorbeeld een clean met CCleaner, ook geen toegang.

weet iemand een oplossing om deze SD kaart toch nog aan het werken te krijgen?

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die afbeelding is niet van schijfbeheer.

Schijfbeheer bereik je via start-> configuartiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

Daar klik je in het linker venster op schijfbeheer.

Nu worden de schijven in beeld gebracht.

Maak daarvan een afbeelding.

Schijfbeheer ziet er zo uit:

post-23245-1417704796,4844_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De G schijf is dus het SD kaartje.

Wat zou de capaciteit van het kaartje moeten zijn want volgens de afbeelding is het 31 MB.

Het bestandssyteem is RAW en daar kan windows niet mee overweg, vandaar de vraag om te formatteren.

Met Ubuntu zou je de gegevens kunnen redden want Ubuntu kan een RAW bestandssysteem lezen.

Volg de stappen 1 en 2 voor het downloaden en aanmaken van de Ubuntu Live cd .

Sluit het SD kaartje aan op de pc en start de pc op vanaf de Ubuntu cd volgens de instructies in stap 3.

Eens Ubuntu is opgestart, klik je aan de linkerkant van het scherm op het icoon met het huis om de Ubuntu-verkenner te openen. Normaal zie je nu de aangesloten schijven (waaronder het kaartje) en kan je de gegevens overzetten op de harde schijf.

Als de gegevens gekopieerd zijn, probeer dan om het SD kaartje te formatteren met ubuntu. Kies indien mogelijk FAT32 als bestandssyteem.

Als de gegevens zijn overgezet, sluit je de pc af, verwijder je de cd en start opnieuw op in windows.

Probeer dan of je het SD kaartje nu wel kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie Wabbit dank u vriendelijk voor uw reactie' s,

ik run nu de Ubuntu try out, maar nu kan ik mijn schijf helemaal niet vinden, andere usb sticks e.d.g. wel maar de micro SD kaart wordt helemaal niet getoond in de verkenner. mischien weet u nog raad?

ps: ik had eigenlijk ook nog een off-topic vraagen over Ubuntu.

is Ubuntu hetzelfde als Linux of niet?

is Ubuntu sneller dan Windows? of kan dat van je computer afhangen?

En wat zijn de voordelen van Ubuntu?

ik heb zelf ook nog gekeken wat ik vond was dat het snel was, en ook gratis dus 2 voordelen.

en stel dat je Ubuntu instaleert wat moet je dan doen om je Windows terug te kunnen krijgen? of moet je Ubuntu als 2de operation System instaleren?

ps: ik heb geen Windows 7(die heb ik) Instaleer schijven gekregen, toen ik mijn computer kocht.(nieuw)

aangepast door ecence
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik run nu de Ubuntu try out, maar nu kan ik mijn schijf helemaal niet vinden
Bedoel je de harde schijf?
is Ubuntu hetzelfde als Linux of niet?

is Ubuntu sneller dan Windows? of kan dat van je computer afhangen?

En wat zijn de voordelen van Ubuntu?

ik heb zelf ook nog gekeken wat ik vond was dat het snel was, en ook gratis dus 2 voordelen.

en stel dat je Ubuntu instaleert wat moet je dan doen om je Windows terug te kunnen krijgen? of moet je Ubuntu als 2de operation System instaleren?

ps: ik heb geen Windows 7(die heb ik) Instaleer schijven gekregen, toen ik mijn computer kocht.(nieuw)

Ubuntu is niet helemaal hetzelfde als Linux maar is wel gebaseerd op Linux.

Ubuntu is minder zwaar voor het systeem dan Windows en dus kan je met een oudere en minder krachtige pc toch nog vlot werken.

Je kan Ubuntu best als 2de operating systeem (dual boot) installeren en dan bij voorkeur op een aparte schijf of partitie. Dan kan je nog altijd terug naar je windows als je wil.

Je kan met windows 7 ook zelf herstelschijven (recovery disk) maken maar om die te gebruiken, moet je wel nog windows op de pc hebben.

Als je Ubuntu over je windows installeert, verwijder je windows en om nadien windows terug te krijgen, heb je een installatiedisk nodig want dat lukt dan niet meer met herstelschijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de harde schijf kan hij wel vinden (sorry wat onduidelijk gezegd) maar hij kan de sd kaart, niet vinden, hij staat nergens aan gegeven de harde shijven wel ook andere usb aparaten, maar niet de sd kaart, erg apart, heb ook al bij instellingen gekeken kon niks vinden.

nog erg bedankt voor je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.