Ga naar inhoud

mijn pc loopt vast als ik bestanden probeer te openen/verplaatsen op mijn hdd


kidiboel

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een extra interne hdd (2tb) waar al mijn films op staan .

Nu sinds een paar dagen loopt mijn pc vast wanneer ik er een bestand probeer op te open of verplaatsen etc.

Ik heb al geprobeerd de schijf te defragmenteren , op fouten te controleren en te scannen op virussen maar die processen lopen ook altijd vast.

:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het opstart in veilige modus had ik gisteren geprobeert , met de F8 knop ging niet dus had ik een andere manier gezocht via de "uitvoeren" etc.

Dat ging , ik kost aan de bestanden op de hdd ( het is een interne) en bewerken en ben blij gaan slapen.

deze avond start ik mijn pc opnieuw op ( in gewoonen modus) en deze werkt ook terug normaal.

ik beging wat film op video hdd te zetten , extract een bestandje , zet een yt filmpje op en dat was blijkbaar te veel en het extracten loopt vast en diverse , ik probeer nog de processen te beëindigen via taakbeheer maar dat lukt ook niet.

Dus , reset. maar nu wilt hij zelf windows niet meer starten :( en het opstarten in veilige modus lukt natuurlijk nog altijd niet via een functie knop .

hij stopt altijd op het zwarte scherm met het pinkent streepje links van boven .

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zou niet verbazen als de fout op de andere hd zit omdat die aan het overlijden is. (een heleboel acties vereisen tijdelijke schijfruimte, en die zal de pc standaard op de c: partitie zoeken.

staan daar nog data op die je niet hebt gebackupped, en niet wil missen, hang dan als de donder die schijf in een andere pc en poog te redden wat er te redden valt, alvorens je verder acties gaat ondernemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je PC wel kan opstarten maar niet in Windows kan geraken dan zou ik dit eerst doen om bestanden te redden doch ik ga vanuit dat je op internet kan omdat je hier kan komen:

Download ubuntu en kies voor 32 bits

Brand de iso bestand op DVD

Start de pc met de dvd in de dvdrom en zorgt dat in de bios de DVDROM als eerste boot staat.

Kies voor proberen zonder te installeren.

Dan kom je in Windowsachtige scherm en dan kan je bestanden overzetten om een andere medium.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.