Ga naar inhoud

muziek via laptop naar hifi-installatie


rudi d.

Aanbevolen berichten

al een paar jaar speel ik muziek (i-tunes) met mijn laptop (HP ProBook 6560b)af via de versterker van mijn geluidinstallatie.

Dit doe ik met een kabel die achteraan in de aux zit, en op de laptop waar de hoofdtelefoon ingeplugd wordt.

Ging altijd goed, maar sinds vorige week heb ik een heel blikken geluid zonder bas.

Instellingen in i-tunes geven bijna geen verschil, een cd afspelen via media speler geeft zelfde resultaat.

Plug ik de hoofdtelefoon in geeft dit hetzelfde slechte geluid.

Ik heb dan de driver van de geluidskaart (audio hig definition audio apparaat) verwijderd en terug geïnstalleerd, is iets beter maar toch niet aanvaardbaar.

Weet er iemand nog raad wat ik nog kan doen om terug een volwaardig geluid te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Door een Europese regel wordt het geluidsniveau dat een audio output mag kunnen geven beperkt. In sommige gevallen heeft dit tot gevolg dat de klank via de hoofdtelefoon uitgang sterk gereduceerd wordt. Als je een line-out uitgang hebt op je laptop kan je proberen die te gebruiken.

Anders kan je proberen of er een oudere driver voor je geluidskaart te vinden valt, of een Amerikaanse ipv een Europese versie.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Normaal wel als je een usb geconnecteerde interface kan vinden die een line out heeft. Het probleem hier is waarschijnlijk dat de hoofdtelefoon uitgang gelimiteerd is. Ik heb al jaren zo'n dingen en het werkt tot hiertoe prima, maar ik gebruik het voorals om analoge signalen (vinyl platen) om te zetten naar MP3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zal niet de aansluiting zijn, want "Plug ik de hoofdtelefoon in geeft dit hetzelfde slechte geluid."

er lijkt iets mis met de drivers, of fysiek met de geluidschip.

heb je wel de correcte drivers erop?

overigens: kan je een herstelpunt terugzetten van een ruime week terug?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.