Ga naar inhoud

Nieuwe computer met vista en externe harde schijf


jacque73

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, we hebben in december een externe harde schijf gekocht van het merk wd elements, deze werkte prima op onze computer met xp erop. Nu hebben we een nieuwe computer met Vista alleen herkent deze onze harde schijf niet. Hij geeft aan het sturingsprogramma niet te kunnen vinden en ik kan het ook niet vinden. Heb ook al gezocht op de website van WD elements, maar daar kan je niets downloaden en die verwijst je naar microsoft bij eventuele problemen.

Herkent iemand dit probleem? Hoor het graag als iemand weet hoe ik dit kan oplossen, alvast heel erg bedankt.

Groetjes, Jacqueline

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hallo,

kun je misschien eens kijken in welke type van bestandssysteem u WD darddisk staat?

Ik heb namelijk ook na het installeren van vista op mijn nootbook waar mijn externe harddisk van WD 1TB zo'n melding gekregen, weet niet juist welke maar het klonk zoiets.

Ik ben toen bij computerbeheer\opslag\schijfbeheer gaan kijken en toen was mijn bestandssysteem veranderd in RAW.

Wat ik toen heb gedaan is (na lang googlen) mijn harddisk gerecoverd met een recoverprogram, ik ga nog eens na welke dat was want ze werken niet allemaal even goed.

Toen heb ik mijn hardisk geformatteerd en op NTFS gezet, het goede bestandssyteem dus.

PS. je moet wel een 2de harde schijf hebben om u herstelde bestanden erop te zetten, en er kan data verloren gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.