Ga naar inhoud

Nieuwe grafische kaart


Gast Raja

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik zou graag een nieuwe grafische kaart kopen maar weet niet echt hoe ik dit moet kiezen...

ik heb wel eens rond gekeken en denk 1 gevonden te hebben...

Video Card Comparison - GPUReview.com#

de linkse heb ik nu de rechtse zou ik willen kopen maar ik ben niet zeker of het zal gaan op mijn moederbord (d845pesv) (intel)

zou dat lukken? (ik weet het het is ook niet meer de nieuwste kaart maar ja... rijk ben ik ook niet ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

ik vermoed dat je een 6800 bedoeld? De link gaat namelijk naar een voorstelling van een hele hoop kaarten; het is dus niet echt duidelijk te zien welke.

Wat belangrijk is om weten is welke processor en hoeveel ram je zitten hebt (en welke videokaart nu). Het is zonde om een x1950 pro (een van de beste prijs/kwaliteitskaarten op AGP) te steken als blijkt dat je dan 512 ram en een P4 1600mhz hebt.

Welke spellen wil je kunnen spelen, op welke settings, en wat zijn de rest van je specificaties? (als je een TI 4200 hebt nu & die inruilt voor een zwaardere kaart moet je wss ook nog een nieuwe voeding steken, dus als je daar het merk + type van kan geven is dat handig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd die 6800 AGP zou ik willen kopen, 4200ti agp 8x heb ik nu. Ik heb 1GB ram een P4 2.4ghz voeding = q-tec adt-350

edit: ik zou willen iets meer spellen kunnen spelen dan nu (bv oblivion, gothic 3, two worlds ik heb ze maar ze gaan nu niet :P ) de settings interreseren me niet echt, het is het spel verhaal die telt (wat ik bedoel ik verlang niet om bv oblivion op max settings te spelen, low is al goed genoeg :) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

Sowieso als je een nieuwe videokaart steekt; die voeding van je zal je naar alle waarschijnlijkheid mee moeten vervangen (zeker met een 6800, die verbruiken vrij veel stroom).

Ik zou je eerder een 7600GT op AGP aanraden, die verbruikt een stuk minder en is qua prestaties genoeg voor jouw systeem. Met een beetje geluk kan je voeding dat nog trekken (maar ik vrees er een beetje voor).

Qua kostprijs ontlopen ze elkaar weinig (7600GT kan je vb deze silent kopen voor 95€ ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment), maar aangezien die 7600GT ongeveer de helft van de stroom verbruikt van een 6800GT ben je beter uit met die eerste met het oog op je voeding te behouden.

Ik zou dat kaartje (of een vergelijkbare) in 2dehands proberen kopen. Ze staan spotgoedkoop omdat je ze amper nog kwijt raakt, en meer dan 2 jaar ga je die kaart (plus pc) toch niet meer gebruiken als je graag gamed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het simpel houden. Of toch proberen, als ik nu die 6800 AGP zou kopen en een andere voeding zou alles dan lukken? (voeding van 450watt, gelijk welke?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

als je hem nieuw wil kopen lijkt me niet dat en 6800 op AGP nog tot de mogelijkheden behoort hoor ;)

Maar inderdaad: als je een 6800GT (steek wel een GT en geen GS) op AGP steekt moet er nog een andere voeding bij. 400w is genoeg, zolang je wegblijft van merken zoals Sweex, Qtec, Trust... Voor goedkope degelijke voedingen moet je kijken naar Aopen, Coolermaster, Recom, FSP-group.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.