Ga naar inhoud

Nieuwe pc wil niet opstarten


dimitri11

Aanbevolen berichten

Heb paar dagen geleden een nieuwe pc gekocht. Was mijn eigen samenstelling bij een pc winkel. Na aansluiting van een HD (uit mijn vorige pc) waarop XP was geïnstalleerd, om een eerste maal het systeem op te starten, kreeg ik na de opstartsequentie een zwart scherm met knipperende cursor.

Daarna heb ik geprobeerd om windows 7(cd rom was bijgeleverd) te installeren op de HD. Is vlotjes gelukt en de installatie is foutloos (want werkt perfect als ik diezelfde HD op mijn oude pc aansluit). Maar na deze installatie heb ik nog steeds hetzelfde probleem met de pc.

Wat kan het probleem hier zijn? En welke oplossingen stelt u voor?

Alvast bedankt!:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die nieuwe pc heeft een totaal ander hardware configuratie.

Die oude HD met het oude besturingssysteem gaat NOOIT booten vanop die nieuwe pc omdat de nodige drivers niet aanwezig zijn.

Steek die HD in de nieuwe pc en installeer op die pc Windows 7 en alles zal werken zoals het hoort omdat windows dan de nodige drivers voor die pc installeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de aanpassingen gemaakt in de bios en ik ben windows 7 aan het herinstalleren. Het lijkt er echter op dat bij het bestanden uitpakken van windows, er geen vooruitgang komt. Ik ben geduldig, geef het nog een half uurtje.

Plaats die HD in de nieuwe pc.

Vervolgens steek je de dvd van windows 7 in de dvd speler van de pc en start daar mee op.

Let wel dat je bootvolgorde in het bios juist moet staan om van cd/dvd te kunnen booten.

1 cd/dvd speler

2 HD

3 diskette indien dit nog moest aanwezeig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 ding: kun je me uitleggen wat het verschil is met wat ik voordien heb gedaan. Zoals gezegd heb ik W7 reeds via nieuwe pc geinstalleerd alleen krijg ik geen toegang tot het OS. Nu ben ik bezig met W7 opnieuw te installeren maar ik bedenk net dat ik precies hetzelfde aan het doen ben.

Bedoelde je mss dat ik een lege HD moest gebruiken?

Plaats die HD in de nieuwe pc.

Vervolgens steek je de dvd van windows 7 in de dvd speler van de pc en start daar mee op.

Let wel dat je bootvolgorde in het bios juist moet staan om van cd/dvd te kunnen booten.

1 cd/dvd speler

2 HD

3 diskette indien dit nog moest aanwezeig zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, heb de pc niet zelf in mekaar gestoken.

Neen, daar was geen HD bij omdat ik hier 3 exemplaren liggen. Twee waar W7 is op geïnstalleerd en 1 met windows xp die ik op deze pc gebruik. Het feit is ook dat in het tarief voor assemblage de" installatie van windows" niet inbegrepen is.

Ps is het mogelijk dat er iets fout gelopen is tijdens de assemblage of is een defect onderdeel een mogelijkheid?

Heb je die pc zelf in elkaar gestoken?

Was daar een HD bij?

aangepast door dimitri11
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.