Ga naar inhoud

NTFS naar FAT32


Araucaria

Aanbevolen berichten

Hoi,

Iemand heeft mij geadviseerd om mijn hard disc van FAT32 naar NTFS te formatteren. Dit omdat ik dan wel gedownloade films op mijn blu ray speler zou kunnen afspelen. Dat bleek niet zo te zijn. Disc moest gewoon op FAT32 blijven staan.

Maar ja, hoe krijg ik hem weer terug op FAT32? Niet via dezelfde weg als dat ik hem van FAT32 op NTFS heb gekregen.

Ik wordt er stapeldol van; niemand die me kan helpen. Ipv een probleem op te lossen heb ik er een probleem bij en ben hier alles met elkaar al een week mee bezig; om gek van te worden. Van het kastje naar de muur en weer terug.

Kortom, wie weet mij te helpen dit op te lossen?

PC draait op Windows Vista (Toshiba) en het gaat om een 500 Gb La Cie harddisc.

Oh ja, heb het ook al via schijfbeheer geprobeerd en partitie verwijderen etc. maar dat lukt dus ook niet.

Hoop spoedig van iemand te horen hoe dit op te lossen!

Alvast bedankt.

gr. Araucaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het verschil tussen NTFS en FAT32 is het feit dat FAT32 maximaal 4 Gb bestand kan hebben terwijl dat voor NTFS veel groter is.

Dit kan belangrijk verschil maken bij download van film of Backup van DVD

Anderzijds is het niet zo dat je zomaar een externe schijf naar NTFS mag zetten.

Je kan perfect van FAT32 naar NTFS en andersom.

Ik weet wel niet hoe je de vorige keer had gedaan.

Normaal gezien kan je dat via de verkenner maar er zijn ook programma die dat doen.

Een ervan is Gparted.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Dank voor jullie reacties!

Wat ik misschien niet helemaal duidelijk heb gemaakt is dat het hier om een externe hard disc gaat die ik via USB wil vullen met films. Vervolgens via USB op blu ray speler aansluiten om ze vervolgens op die manier af te spelen.

Dit alles om geen dvd's meer te hoeven branden die meestal maar 1 of 2 keer bekeken worden en daarna niet meer.

Hoop dat jullie me verder op weg kunnen en willen helpen wat dit is volledige abacadabra voor me. En dat terwijl het oorspronkelijke plan een kabel tussen laptop en tv was, dat werkte niet, toen wilden we een media player maar die was uitverkocht en werden we hierop geattendeerd.

We wilden dus gemak, maar heb er dagenlang werk aan terwijl ik er niks mee opschiet.

Thnx again!

gr. Araucaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is dat de meeste dvd- en blurayspelers ntfs niet ondersteunen. Maar als je fat32 kan hebt kan je geen gehele bestanden die groter zijn dan 4 gigabyte rechtstreeks op je externe harde schijf kan zetten (bluray is meestal wel groter dan 4 gigabyte).

Van fat32 naar ntfs is gemakkelijker dan van ntfs naar fat32. Van fat32 naar ntfs kan je de link van Charlier300 volgen. Maar als je het omgekeerd wil doen moet je al je gegevens back-uppen en de externe harde schijf formatteren naar fat32.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker geworden is voor je :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik ben (een beetje :) ) onwetend in deze dingen, heb er nooit eerder mee te maken gehad, maar leer weer een hoop.

Dus sorry dat ik er nog ff over door ga.

Heb de externe hard disc helemaal leeg gehaald voor het formatteren naar ntfs, dus dat is het probleem nu niet haha.

Maar moet hem dus weer terug naar FAT32 zien te krijgen in de hoop hem toch nog op de blu ray te krijgen, evt. dan dus door de vts bestanden om te zetten naar avi bestanden oid. Iig iets wat kleiner is dan vts. Maar dat wordt mijn studie als de schijf weer op FAT32 staat.

Heb dat programma Gparted wel binnengehaald maar nog niet geïnstalleerd.

Dat wil ik morgen doen.

Maar is dat dan idd het juiste programma om toch weer van ntfs naar fat32 te gaan?

Thnx again!

gr. Araucaria

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gparted moet je helemaal niet installeren maar gewoon pc opstarten en volgt je gewoon de instructie.

Als je vts gebruikt dan zijn de bestanden maximaal 1 Gb groot en dat kan je ook in FAT32 zetten.

Maar uw denkpiste is wel misschien verkeerd.

Blue ray films zijn bijzonderst groot en dat moet allemaal van Externe harddisk via usb poort afspelen. De usb poort zal wel warm van worden.

Daarbij wilt je op FAT32 zetten die nog langzamer is dan NFTS.

Ik download niks doch moest ik zoiets downloaden dan zou ik zo hebben gedaan.

Ik maak een image van de bestanden.

Met DAEMON Tools Lite mount ik dan de image en laat het dan via een programma afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals inderdaad stegisoft zegt begrijp ik ook niet goed de redenering achter het feit dat een blue ray Fat32 nodig heeft.

Al mijn schijven staan hier al jaar en dag op NTFS (veel sneller dan Fat32) en ik heb nog NOOIT problemen ondervonden om blue ray's (die ik van een originele blue ray disk heb gecopieerd naar de HD) af te spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrepen heb, wil Araucaria zijn externe hard disk via usb aansluiten op zijn blue ray speler om films af te spelen vanaf de externe disk ipv een schijfje in de lade te steken. Het probleem is dat zijn BR speler geen ntfs ondersteund maar wel fat32.

Een schijf kan je normaal met de verkenner formatteren, zowel in ntfs als in fat32.

Voor een volume van 500 GB gaat dat even duren maar het is te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kweezie,

Klopt idd; dat is wat ik wil.

Maar ik had dus het advies gekregen de harddisc te formatteren naar ntfs, maar dat bleek dus onjuist.

Nu moet ik dus terug naar fat32 maar dat lukt niet.

Niet via de "gewone" weg en niet via schijfbeheer.

Ik kom er echt niet meer uit, ook bovenstaande tips hebben me niet op de juiste weg geholpen, helaas.

Hopelijk komt de gouden tip nog.

Bedankt in ieder geval!

gr. Araucaria (= een zij ipv een hij:-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.