Ga naar inhoud

op cpu-z geeft niet de juiste ghz van mijn prossecor


rd1988

Aanbevolen berichten

hallo ,

ik ben nieuwe hier op de forum .

ik heb en vraag ik heb op mijn pc , CPU-Z

en ik wet da ik en intel core 2 duo E7500 2.9 Ghz

maar hij geeft maar in de waarden cloks (core speed 1596 Mhz )

maar ik heb toch en 2.9 Ghz

hoe komt zo iets , en hoe kan ik mijn pc is raper laten gaan ik gebruik al ccleaner en zo .

alvast bedankt

rd1988

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, rd1988.

Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken. Jouw processor beschikt over Enhanced Intel Speedstep Technology.

Hier kun je er een heel verhaal over lezen (wel in het Engels): Enhanced Intel SpeedStep® Technology - How To Document

Het komt erop neer dat de snelheid van je processor automatisch aangepast wordt.

Heb je weinig programma's tegelijk open staan, dan hoeft je processor niet zo hard te werken en dan wordt de snelheid omlaag geschroefd. Voordeel is dat dan de processor minder heet wordt en de ventilator minder hard hoeft te draaien. Je hebt dus minder last van lawaai. Tevens kost het wat minder stroom.

Als je veel programma's tegelijk laat draaien, zal de snelheid van de processor vanzelf omhoog gaan.

Voor de duidelijkheid voeg ik twee afbeeldingen toe van CPU-Z van mijn eigen pc.

1. Met weinig programma's geopend:

53a19496829d7-Ashampoo_Snap_2014.06.18_15h20m54s_001_CPU-Z_weinig_programmas_geopend.png

2. Met veel meer programma's geopend:

53a194c0e4fa6-Ashampoo_Snap_2014.06.18_15h23m52s_002_CPU-Z_meer_open.png

Zoek de verschillen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, rd1988.

Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken. Jouw processor beschikt over Enhanced Intel Speedstep Technology.

Hier kun je er een heel verhaal over lezen (wel in het Engels): Enhanced Intel SpeedStep® Technology - How To Document

Het komt erop neer dat de snelheid van je processor automatisch aangepast wordt.

Heb je weinig programma's tegelijk open staan, dan hoeft je processor niet zo hard te werken en dan wordt de snelheid omlaag geschroefd. Voordeel is dat dan de processor minder heet wordt en de ventilator minder hard hoeft te draaien. Je hebt dus minder last van lawaai. Tevens kost het wat minder stroom.

Als je veel programma's tegelijk laat draaien, zal de snelheid van de processor vanzelf omhoog gaan.

Voor de duidelijkheid voeg ik twee afbeeldingen toe van CPU-Z van mijn eigen pc.

1. Met weinig programma's geopend:

53a19496829d7-Ashampoo_Snap_2014.06.18_15h20m54s_001_CPU-Z_weinig_programmas_geopend.png

2. Met veel meer programma's geopend:

53a194c0e4fa6-Ashampoo_Snap_2014.06.18_15h23m52s_002_CPU-Z_meer_open.png

Zoek de verschillen!

ha ok heel veel bedankt ,

ben jij content van uw I5 proccessor ?

ik zouw de I5 4670 3.40 Ghz willen zetten maar ik ben nog niet zeken van de moederbord ik wet nie welke da ik wilt nemen prijs kwaliteit ik heb de gigabyte GA-Z87x-d3H maar ik wet niet als die goed is .

en voor de ram geheugen 2x4 gb van kingston hyperx maar ik weet ook niet als die goed is voor op internet en te game .

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeker tevreden over mijn processor: de Intel Core i5 3550.

Als jij wilt gaan gamen, dan lijkt me de videokaart belangrijker dan de processor.

Ik ben zelf niet iemand die een pc samenstelt uit zelf gekozen onderdelen. Ik koop gewoon een kant en klare pc.

Maar als jij advies wilt van leden van dit forum over een zelf samen te stellen computer, dan kun je misschien beter een nieuwe discussie starten in het forumonderdeel 'Aan- en verkoopadvies'

Dat onderdeel vind je, wanneer je op deze link klikt: Aan- en verkoopadvies

Klik daar op de link 'Nieuwe discussie starten'.

Maar voordat je dat doet, lees je liefst de informatie in dit topic: http://www.pc-helpforum.be/f57/lees-dit-eerst-voor-je-een-27090/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeker tevreden over mijn processor: de Intel Core i5 3550.

Als jij wilt gaan gamen, dan lijkt me de videokaart belangrijker dan de processor.

Ik ben zelf niet iemand die een pc samenstelt uit zelf gekozen onderdelen. Ik koop gewoon een kant en klare pc.

Maar als jij advies wilt van leden van dit forum over een zelf samen te stellen computer, dan kun je misschien beter een nieuwe discussie starten in het forumonderdeel 'Aan- en verkoopadvies'

Dat onderdeel vind je, wanneer je op deze link klikt: Aan- en verkoopadvies

Klik daar op de link 'Nieuwe discussie starten'.

Maar voordat je dat doet, lees je liefst de informatie in dit topic: http://www.pc-helpforum.be/f57/lees-dit-eerst-voor-je-een-27090/

dank u voor de links

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom op het forum, rd1988.

Ik denk dat jij je geen zorgen hoeft te maken. Jouw processor beschikt over Enhanced Intel Speedstep Technology.

Hier kun je er een heel verhaal over lezen (wel in het Engels): Enhanced Intel SpeedStep® Technology - How To Document

Het komt erop neer dat de snelheid van je processor automatisch aangepast wordt.

Heb je weinig programma's tegelijk open staan, dan hoeft je processor niet zo hard te werken en dan wordt de snelheid omlaag geschroefd. Voordeel is dat dan de processor minder heet wordt en de ventilator minder hard hoeft te draaien. Je hebt dus minder last van lawaai. Tevens kost het wat minder stroom.

Als je veel programma's tegelijk laat draaien, zal de snelheid van de processor vanzelf omhoog gaan.

Voor de duidelijkheid voeg ik twee afbeeldingen toe van CPU-Z van mijn eigen pc.

1. Met weinig programma's geopend:

53a19496829d7-Ashampoo_Snap_2014.06.18_15h20m54s_001_CPU-Z_weinig_programmas_geopend.png

2. Met veel meer programma's geopend:

53a194c0e4fa6-Ashampoo_Snap_2014.06.18_15h23m52s_002_CPU-Z_meer_open.png

Zoek de verschillen!

zeg je zeg paar programme open zetten en de Mhz gaat om hoog is was aan spelen en ik kwam op de bureau en cpu-z was open en was het zelfde geen verhoging ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.