Ga naar inhoud

[OPGELOST] Drivers van videokaart worden niet opgeslagen


Thijssie

Aanbevolen berichten

Beste (toekomstige) helden,

Enige tijd geleden brak de socket van mijn CPU koeler af. Om nog door te kunnen werken heb ik mijn pc op zijn kant gezet en heb daarna, omdat ik zo druk was, (lees: uit luiheid overwegingen) geen nieuwe koeler gehaald. Dat heb ik geweten, laatst was ik een spelletje aan het spelen en toen kapte mijn PC er opeens mee.

Toen vond ik het natuurlijk tijd worden om eens een nieuwe koeler te kopen: koeler gekocht, 2de handse socket op de kop getikt, koeler geïnstalleerd; die werkt prima.

Toen ik mijn PC echter daarna op wilde starten ging hij naar systeemherstel. Dat leek mij wel verstandig, gezien mijn CPU met aardig wat processen bezig was toen hij eropeens mee stopte. Maar vervolgens kreeg ik overal rare balkjes en puntjes; de drivers van mijn videokaart (GeForce 7600 GT) waren kennelijk gewist.

Geen punt dacht ik, die installeer ik gewoon opnieuw. Helaas... dat werkt dus niet. Op de één of andere manier weigert hij de driver op te slaan. Ik download gewoon de laatste driver van www . nvidia . com Installeer netjes en reboot, om vervolgens weer diezelfde blokjes en puntjes op mijn start-up scherm te zien.

Nu moet ik eerlijk bekennen om de koeler te installeren heb ik mijn moederbord eruit gehaald (op zich niet gek, anders krijg je die socket er lastig op). Maar ik heb dus ook alle kabeltjes en tutsels en frutsels eraf gehaald. En ik weet niet of ik ze allemaal er goed op heb gedaan. Nu is dat redelijk idiot-proof; kleur bij kleur en ze passen alleen maar op de goede socket maar toch.

Nu vraag ik me af of het daar aan kan liggen? En zo nee, what on earth is hier dan aan de hand?

Ik heb m'n pc al in safe-mode opgestart, videokaart verwijdert uit apparaatbeheer, c:\windows\inf\infcache.1 verwijdert (schijnt dat daar locatie van drivers wordt opgeslagen) en vervolgens gereboot om weer mijn drivers te installeren. Ook heb ik een bios-update gedaan. Allemaal zonder succes.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Groeten

Matthijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebeurd echt puur bij het opstarten van Windows. Heb geprobeerd er een printscreen van te maken maar dat lukt niet. Heb dus maar een printje gemaakt van apparaatbeheer waaruit blijkt dat hij zegt dat ik mijn drivers niet geïnstalleerd heb.

Op dit moment is mijn scherm heel erg schokkerig. Naar beneden scrollen op een website duurt gewoon lang en gaat met veel schokken gepaard. Andere dingen die ik doe voordat ik opnieuw opstart slaat hij wel gewoon op. Puur die driver wordt geweigerd.

post-5427-1417703789,4994_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee masterss

Ik heb de omega drivers geïnstalleerd. Dat verliep prima. Alleen toen ik mijn pc wilde opstarten en hij windows aan het laden was ging mijn scherm op standby.

Ik heb het meerdere keren geprobeerd met telkens het zelfde resultaat. Heb de drivers dus maar weer gedeïnstalleerd. Ik begin bang te raken dat mijn kaart stuk is eigenlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin bang te raken dat mijn kaart stuk is eigenlijk..

Daar vrees ik ook voor. Heb zowat overal zitten zoeken, en nergens vind ik omtrent deze kaart ergens drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk dat ik windows opnieuw ga installeren. Misschien is er daar wel wat fout gegaan. Heb mijn videokaart gecontroleerd, die zit wel goed aangesloten. Heb er aan zitten denken om die nieuwe windows te installeren maar daar heb ik natuurlijk nog geen drivers voor dus hou het maar gewoon weer op XP.

Ik denk dat het daarmee verholpen is. En anders een nieuwe videokaart denk ik. Hartelijk bedankt voor het meedenken in ieder geval. Ik weet weer een paar nieuwe truuks mocht het ooit weer gebeuren ;)

Ik zet hem op opgelost. Want ik denk dat het verder niet veel software matig aangepast kan worden. Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.