Ga naar inhoud

[OPGELOST] harde schijf bijplaatsen


Gast cypres

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een harde schijf van een computer met een kapot moederbord bijplaatsen in een nieuwe computer teneinde de data te kunnen oproepen. Het probleem is dat na plaatsing die computer opstart met de XP die daar op staat. Daar kan ik echter niet 'in' omdat die eerst moet worden gevalideerd.

Hoe kan ik de harde schijf opstarten zonder dat het besturingsprogramma opstart ?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

u zou eens kunnen kijken hoe de jumpertjes op de harde schijven staan.

de schijf waar van opgestart moet worden moet als master staan, en de andere schijf als slave

(hoe die instellingen moeten staan op de schijf zelf)

de jumpertjes zijn die kleine plastic blokjes naast de stroomkabel.

wat je ook kan proberen is om de hardeschijf in een externe behuizing te plaatsen, of om hem direct via usb aan te sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

u zou eens kunnen kijken hoe de jumpertjes op de harde schijven staan.

de schijf waar van opgestart moet worden moet als master staan, en de andere schijf als slave

(hoe die instellingen moeten staan op de schijf zelf)

de jumpertjes zijn die kleine plastic blokjes naast de stroomkabel.

wat je ook kan proberen is om de hardeschijf in een externe behuizing te plaatsen, of om hem direct via usb aan te sluiten.

Helder, ik heb de schijf op slave gezet en het werkt!

Dank!

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.