Ga naar inhoud

[OPGELOST] Monitor / grafische kaart problemen.


Gast adsleddy

Aanbevolen berichten

Hoi,

Gisteren plots zwart scherm. PC terug opgestart - scherm dan afwisselend zwart en dan weer enkele seconden +- normaal. Monitor getest op andere PC en werkt normaal. Monitor terug aan eigen PC gekoppeld en opgestart in Veilige Modus. Scherm vertoont paars raster en rare kleuren, maar je kan wel nog menu bedienen, hetzij moeizaam. Heb drivers voor de videokaart Nvidia GeForce 6200SE Turbocache opnieuw geïnstalleerd doch zonder succes. Pc is eigenlijk alleen nog in veilige modus bruikbaar. Verticale strepen zijn ook al zichtbaar bij het opstarten. Mag ik concluderen dat de grafische kaart stuk is. Of is dat te voorbarig?

Dank voor eventuele info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% zeker kan je natuurlijk niet zijn, maar als ik mijn geld ergens op zou moeten inzetten zou het idd op de grafische kaart zijn.

Probeer even een vervangkaartje te regelen om mee te testen of het dat effectief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast adsleddy

Masters

Huidige kaart is PCI express Nvidia GeForce 6200SE Turbocache

Hoe weet ik welke kaart compatibel is met mijn systeem?

Is dit afhankelijk van het moederbord?

Kan ik deze zomaar uit dat slot halen en door een andere vervangen?

tks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het gemak zou ik er een andere Nvidia kaart in steken (dan heb je geen geknoei met drivers) en eentje op pci-e.

Blijven dus zéér veel mogelijkheden over, maar gezien je nu een kantoorkaart zitten hebt zou ik je een 7200GS oid aanraden. Kies er liefst eentje uit zonder turbocache geheugen, dat neemt namelijk geheugen van je systeem af.

Kaart wisselen is inderdaad uit het slot trekken (uiteraard eerst pc uitzetten & spanning eraf) en den nieuwe er in steken, meer werk is daar niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.