Ga naar inhoud

[OPGELOST] Nieuwe grafische kaart..?


Gast cryp

Aanbevolen berichten

yo mensen,

sinds burnout paradise niet op mijn comuter werkt omdat ik geen shadermodel heb, vond ik het maar eens tijd om een nieuwe 3d kaart aan te schaffen

mijn vraag is nu, hoe weet ik welke 3d kaart in mijn pc past??

ik had gedacht aan een Sapphire HD3870 ( ALTERNATE. Hardware - Software - Entertainment

deze is een GDDR4 maar dat klinkt wat te nieuw voor in m'n pc te passen

ffe screenshot van dxdiag, wie weet kan dit handig zijn :hmmmm:

beeld.png

dus: zal deze 3d kaart passen?

zou ik hier toch wel een tijdje van kunnen genieten

verdere info / tips zijn ook altijd welkom natuurlijk

alvast bedankt :)

:wavey:

Link naar reactie
Delen op andere sites

na wat wrikkelen is de videokaart toch enkele centimeters verder weggevlogen dan ik gedacht had, maar gelukkig doet ie het nog.. :P

gfxkaart.jpg

dus een PCIe als ik nog goed kan zien :)

die sapphire is ook een PCIe dus dat zit al mee, maar mijn RAM is ddr2, die sapphire is ddr4, ik weet hier amper iets over maar maakt dat verschil of zo..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aah je hebt inderdaad een pci-e kaart.

kijk het is allemaal leuk om er een ati 3870 in te zetten

maar de rest van je systeem houd je videokaart helemaal niet bij.. dat is dus zonde om er meer geld aan uit te geven dan wat die aankan.

ik heb hier een keer voor een vriend een soortgelijk systeem getest.. en kwamen uit dat een kaart zoals de ati 4670 of een nvidia 8600GT meer dan genoeg zouden zijn.

2 erg leuke kaartjes voor de prijsklasse waar ze in zitten!

als je een zwaardere zou nemen zou de prestatie eigenlijk alleen maar verloren gaan omdat je processor het niet kan verwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad zo een kaartje.

nee deze vereist geen dx10.... hij ondersteunt dx10

directX 9 kan dus ook nog gewoon :-)

de applicatie "intelnic" doet mij vermoeden dat er iets niet goed is met de installatie van een intel netwerkkaart...

heb je toevallig eens een netwerk kaart verwijderd of toegevoegd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

aahzo, dat stelt me toch al gerust ;-)

ik heb geen flauw idee van een netwerkkaart :s is dit een probleem of maakt het niet echt zoveel uit als die melding er nu komt of niet ?

nog een vraagje, mocht ik deze videokaart hebben, weetje toevallig niet of mijn computer GTA IV aan zal kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan je zeggen dat GTA IV toch niet echt goed gaan draaien.

gta IV is momenteel een van DE zwaarste games.

als je echt goed gta IV wil spelen dan zou ik toch serieus eens goed gaan nadenken of je niet toe bent aan een heel nieuw systeem.

andere games kan deze videokaart nog wel goed aan op normale settings (en veel games op hoge settings)

deze melding maakt overigens naar mijn idee niets uit voor de verdere werking van je systeem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.