Ga naar inhoud

[OPGELOST] Nieuwe grafische kaart voor Dell Optiplex GX240


Tommy L

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb een Dell Optiplex GX240 1.6 Ghz, 512 MB RAM met als grafische kaart

ATI Rage 128 Ultra 16 MB.

Ik weet het, niet echt het nieuwste van het nieuwste.

Ik heb nu een nieuw scherm van HP 1907V via VGA hierop aangesloten.

Op zich vrij goed beeld, maar ik kan de maximumresolutie er niet uit halen. Bovendien zie je bij tekst, bv. in Word, wel wat 'schaduw' of lichte korrel in de lettertjes.

Heeft dit met de beperkte kwaliteit van de grafische kaart te maken?

Wat raden jullie - prijsbewust - aan van eventuele nieuwe grafische kaart voor deze pc?

alvast bedankt

Tommy

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk soms op school met GX240, maar dat zijn extreem trage bakskes... msschn omdat ik snellere pc's gewoon ben...

Anyway, ik stel voor dat je een vga kaart koopt en de onboard niet meer gebruikt... want 16mb... nja das nie veel é. Ik veronderstel dat het op het moederbord een agp slot zal zijn... (te controleren) zoja, moet zelf een checken bij uzelf hoeveel je er voor over hebt. rekening houdende dat de rest van de pc ook niet meer het van het is. (daarmee bedoel ik dat de nieuwe laatste agp kaart kopen zinloos is op zo'n systeem)

Voila, bij deze hoop ik u te hebben kunnen helpen.

Mvg

swuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe kaart zou inderdaad van een AGP slot moeten voorzien zijn.

Wat stelllen jullie voor tussen 50 - 100 €?

Ik weet dat er heel wat andere snelheidsmonsters bestaan de dag van vandaag. Maar op dit ogenblik is deze pc nog mijn gerief voor hetgeen ik hem gebruik.

Bedankt voor de reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Yannick al zegt, je kan wel een goeie vidkaart kopen, maar die zal dan nooit het uiterste presteren, omdat het systeem dat gewoon niet aankan.

Als ik jou was zou ik gewoon voor ong €40,- een Nvidia GeForce FX 5 serie kaart kopen.

Bijvoorbeeld een FX5200 of hoger.

Want ik neem aan dat je geen zware spellen speelt, of video's bewerkt? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, absoluut niet.

PC dient enkel voor wat werk in MS OFFICE en het bijhouden van digitale foto's.

Het is wel zo dat met dat nieuwe scherm de 'gebreken' van de originele grafische kaart naar boven komen, zoals bv. de schaduw en het korrelige in teksten.

Die kaart van Nvidia die je opgeeft, zou dus moeten werken in mijn systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep, dat is namelijk een Low-End videokaartje, waarmee je perfect kan werken, en ook nog minder zware spellen mee kan spelen, mijn vader heeft deze ook in zijn PC, en het werkt goed, er zit ook DVI op.

mijn pa heeft die ook zitten... (ook in een dell pc. ) is goed, maar vraag er niet teveel van of die zal ook niemer mee kunnen.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja in een DELL

Maar DELL's zijn GrafPc's :P

Meestal zitten daar onderdelen in die merkloos zijn, of gewoon gemaakt zijn door een bekende fabrikant, maar waarbij DELL zelf voor de drivers moet zorgen.

Maar die drivers zijn niet altijd geweldig, en meestal kan je geen andere drivers pakken.

Waardoor je dus slechtere prestaties krijgt, bijv bij je videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Concreet betekent het toch wel als ik bv. voor Nvidia GeForce FX 5200 ga, de kwaliteit toch merkbaar beter zal zijn dan met die huidige 16MB kaart?

Wat je aanhaalt van die Dell pc's, geldt dat ook voor andere merken, bv. HP? Waar in de toekomst mijn voorkeur naar uitgaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.