Ga naar inhoud

[OPGELOST] Philips CDR 800 MB 90 minuten


Bojangles

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik brande onlangs wat muziek op een High Capacity TDK cdr van 800 MB (90 minuten) met Nero 8. De cd bevatte 85:55 minuten muziek en werd probleemloos gebrand.

Nu kocht ik een nieuwe doos High Capacity CDR's van 800 MB (90 min.), echter van het merk PHILIPS (de TDK's waren niet aanwezig in deze winkel), maar bij het branden krijg ik de melding van Nero dat de cdr slechts 703 MB capaciteit heeft en ik dus niet meer dan 80 minuten kan branden.

Heeft iemand anders ook dergelijke ervaringen met Philips CDR's van 90 minuten ? Of moet ik ergens in Nero een bepaalde instelling wijzigen ? Mijn relatieve overburning staat op 1:30 en mijn absolute overburning op 99:00 minuten. Dezelfde instellingen als voor mijn TDK (die wél 85 minuten muziek kon branden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat in nero je de optie "overburn" moet inschakelen om meer dan 703 megabyte te kunnen branden. Dit moet je je bij deze schijven niet aantrekken, aangezien ze ervoor geschikt zijn. Dat komt omdat Nero (of je brander) die bepaalde mediacode niet kennen.

Ik zou je relatieve overburning inschakelen op 20 minuten, dan kan je direct van de standaard 80 minuten 100 minuten maken. Het enige waar je dan later op moet letten is als je 80 min cd's erin steek tdat je er niet meer op gaat branden, want dan is de kans groot dat je cd mislukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.