Ga naar inhoud

[OPGELOST] Probleem met CD-RW


Gast Ozzy

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met mijne CD-writer, hij wil namelijk geen CD's meer writen ;-)

Ik krijg steeds volgende foutmelding:

No devices capable of burning disks were found on your system. Please check your hardware and drive connections and try again.

Ik heb eens nagekeken of er vanbinnen geen draadje loszit ofzo, en dat blijkt niet het geval. Verder kan hij trouwens perfect CD's afspelen, enkel het schrijven gaat niet meer.

Tijdens het opstarten (die DOS-schermen) zie ik iets verschijnen als "Found CD-ROM" ofzo, maar dat gaat zo snel dat ik het niet goed kan lezen ;-)

In configuratiescherm/systeem/apparaatbeheer/CD-rom staat het apparaat wel weergegeven. Als ik dan naar z'n eigenschappen ga, staat er bij algemeen "apparaatstatus: dit apparaat werkt correct". En bij "stuurprogramma" op "stuurprogramma bijwerken..." klikken levert volgende tekst op:

Het meest geschikte stuurprogramma voor dit apparaat is al geïnstalleerd. Klik op vorige als u een ander stuurprogramma wilt installeren of op voltooien als u dit stuurprogramma wilt blijven gebruiken. Locatie van stuurprogramma: C:\WINDOWS\INF\MSCDROM.INF

Voor de volledigheid: het type dat ik heb is "NEC CD-RW NR-9500B"...

Ik heb op de website van NEC eens gezocht naar drivers, maar daar is niks van te vinden, omdat dat al standaard in windows zou zitten ofzoiets...

Ik heb ook al een mailtje naar de helpdesk van NEC gestuurd, maar die hebben blijkbaar geen zin om te antwoorden...

Wie kan mij op één of andere manier helpen of toch advies geven?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb even gegoogled ( :) ) en kwam ongeveer het zelfde probleem tegen hier: http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-48320-Help-Burning-CDs.html

spijtig genoeg staat er geen duidelijke oplossing bij.

er staat wel iets bij als antwoord wat je misschien wel kan checken, vooral dat eerste dan:

1.Go into the properties of the CD drive in My computer.Make sure "allow CD burning from this drive is checked"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Roxio al eens opnieuw geinstalleerd? Eventueel alle brandsoftware volledig verwijderen, dan je brander uit apparaatbeheer verwijderen. Opstarten zodat Windows nieuwe hardware installeerd. Daarna je brandsoftware weer installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen eens andere brand-software geprobeerd (BurnRight) en daarmee werkt het perfect. Ik begrijp niet waarom het dan met die Roxio niet werkt want daar waren geen updates ofzo voor te vinden. Maar bon, het werkt terug en da's het belangrijkste :)

Allemaal bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.