Ga naar inhoud

[OPGELOST] Vraag ivm Laptop Dell


mani88

Aanbevolen berichten

Hallo! Ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen. Om geen kat in een zak te kopen, had ik graag een beetje hulp gekregen van jullie. Gelieve mij een eerlijk en correct antwoord te geven op onderstaande vragen. Bedankt!

1. Wat is precies het verschil tussen een 6-cellige en 9-cellige batterij? Of maw: wat is het voordeel van een 9-cellige batterij t.o.v. een 6-cellige?

2. Ik zou de laptop online kopen (via de site van Dell)

==> Is dit betrouwbaar?

==> Weet iemand hoe de levering precies gebeurt?

==> Weet iemand iets over de leveringstermijn?

3. Ik heb vroeger veel gelezen over grote vertragingen bij Dell. Is dit nu nog het geval?

4. Is Dell een goed/betrouwbaar merk voor een laptop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) 6 naar 9 cell geeft je 50% meer capaciteit in je batterij. Je werkt dus 1.5x zolang. Of je dat nodig hebt hangt totaal af van de situatie waarin je je toestel gaat gebruiken; ik gebruik mijn laptop nooit op batterij dus ik zou dat er niet aan geven, vrienden van me werken soms 4à5u op hun batterij & dan moet je wel een dergelijke batterij kopen. De standaard 6 cell die dell steekt is sowieso al goed tov de concurrentie, die 9cell is gewoonweg schitterend. 6u op batterij (bij gewoon gebruik weliswaar, geen games oid) is haalbaar (weer naargelang de configuratie van je toestel uiteraard).

2) Het is 100% betrouwbaar, ik heb al een toestel of 30 via dell laten leveren & ik heb geen enkele keer een probleem gehad. 1x hadden ze een te zware cpu geinstalleerd omdat de lichtere niet in voorraad waren, maar daar is mij niets voor aangerekend geweest.

Levering gebeurt als volgt; je bestelt hem (via de site), en dan krijg je te zien wanneer hij normaal gaat geleverd worden. Levering is met een koerier (dus niet met de post) die hem bij jou thuis afzet. Wat er gebeurd als je niet thuis bent weet ik niet, aangezien mijn moeder hem elke keer aftekent :)

Leveringstermijn is zéér variabel. Je kan hem binnen een week hebben, soms duurt het tot 6 weken (hangt een beetje af of je vrij standaard pc vraagt of dat je hem helemaal appart laat configureren). Hoelang het ongeveer duurt kan je aan dell zelf vragen, dat kunnen ze vrij accuraat schatten.

3) Zie boven, het kan tot 6 weken duren voor je hem hebt.

4) Zeker. Eens je een Dell gehad hebt wordt je volgende weer een Dell. Ik verkoop aan klanten niets anders meer dan Dell-laptops. Ze zijn vrij goed betaalbaar, kwalitatief echt goed & de service is perfect (indien je de NBD onsite garantie neemt, dan komen ze hem de volgende werkdag herstellen bij jou thuis. Geen gedoe met opsturen; gewoon een technieker aan de deur).

Een paar tips:

Log eerst in als KMO, bekijk daar de laptops (ze zijn excl btw, let daar op!!!). Daar staat altijd een e-Value nummer (vb BEBSDONL-N0315026 voor de Vostro 1500, die niet verkrijgbaar is als particulier). Verlaat de Dell site & surf er opnieuw naartoe & log nu in als particulier. Klik rechtsboven op Evalue, en vul daar die code in.

Als het niet te dringend is, kijk dan ff de kat uit de boom & probeer de promo's mee te pikken, vaak kan dat vrij veel schelen. Ik zal trouwens uitkijken naar Dell kortingcoupon's & als ik er nieuwe vind voor BE zal ik ze ergens posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hehe

Als je VANDAAG nog je laptop koopt uit de standaard collectie voor particulieren (dus niet via de manier die ik hierboven geschreven heb) kan je nog 15% korting claimen met deze code

MR?RMFS815V5BV

Vanaf morgen is deze niet meer geldig...

De 2de actie op de consumententoestellen (direct 50€ korting loopt nog tot de 26ste maart; evenals gratis transport).

Aangezien ik momenteel niets vind voor op die KMO toestellen lijkt het me dat de particuliere momenteel iets goedkoper gaan uitkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heel erg bedankt..

Maar mag ik vragen waar (en/of hoe) je deze korting hebt gevonden?

Helaas zal ik de laptop waarschijnlijk pas morgen kunnen bestellen. Heb je soms geen kortingcode die morgen geldig is?

En verder nog een laatste vraagje:

Hoe kan je betalen nadat je online een Dell laptop hebt gekocht? Kan dit ook via KBC Online?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je morgen pas kan bestellen;

Bel dell op ipv via internet te bestellen (zorg dat je pc aanstaat met de juiste configuratie voor je die je wil hebben), en laat ze dat systeem instellen. Normaal vormt het totaal geen probleem om je gratis transport (wat "enkel" via internet te krijgen is om hun medewerkers wat te ontlasten) ook te krijgen bij een telefonische bestelling, en geef hen die code door. Als ze melden dat ze niet meer geldig is gewoon zeggen dat ze gisteren wel nog geldig was, maar dat je juist iets te laat naar hun helpdesk gebeld hebt oid, mijn ervaring is dat ze nog vrij soepel zijn en je die korting waarschijnlijk nog geven. Dat hangt natuurlijk af van wie je aan de lijn hebt daar...

Heb helaas voor je geen andere kortingcode's in mijn foldertje staan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt!

Maar het had toch geen zin gehad want ik heb juist op internet gevonden dat die code enkel geldig is voor aankomen > 899 euro. Dat is niet van toepassing voor mij.

Ik ga voor een degelijke, maar toch goedkope laptop.

De laptop die ik wens te kopen komt neer op 680 euro.

Ik heb alle configuraties al klaargezet, alleen nog wachten op toestemming. Dat is de reden waarom ik pas morgen kan bestellen.

Bedankt voor je hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een opmerking vanuit mijn kant.

ik heb zelf ook een dell laptop (inspirion 6400 met wat extra toegevoegden)

en ben daar meer dan tevreden over!

laatst brak bij mij helaas mijn : toets af... makkelijk... zeker onder de les programmeren waar je dat toetsje om de 3 tellen nodig hebt.. maar goed haha.

die dag nog (vrijdag) contact opgenomen met de dell helpdesk (ik heb normale 1 jaar garantie.. pick up and return) afspraak gemaakt met dell.

zaterdag gebeld om te confermeren en om de tijd te laten weten wanneer de monteur langs zou kunnen komen (kon ik uitkiezen)

en voila dinsdag was hij er zoals gevraagd (kon maandag niet anders had hij er dan al geweest).

toetsenbord vervangen, en kon meteen weer aan de slag.

kortom, geweldige service!! zeker als ik het vergelijk met andere merken (waar je je laptop soms 2 maanden kwijt bent bij zo iets onbenulligs..)

heb zelf ook voor een 9cell batterij gekozen omdat ik toch ook wel vaak bezig ben zonder een stopcontact in de buurt om de lapotp aan te hangen.

kan dan echt makkelijk een middagje vooruit voordat ik weer een stopcontact tegen kom.

dus als je veel bezig bent zonder stopcontact in de buurt dan raad ik de 9cell toch wel aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.