Ga naar inhoud

Opstarten via USB lukt niet


koosr46

Aanbevolen berichten

Ik heb een ASUS P7H55 moederbord en ik wil graag Windows 8 installeren. Ik heb een USB stick waar dit opstaat, maar het lukt gewoon niet.

Ik heb bijna alle mogelijkheden in de BIOS al geprobeerd, maar ook zonder resultaat.

Wie heeft nog een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk gegeven voor je begint met installeren: Asus Support stelt voor het P7H55 moederbord (er zijn 15 varianten in deze modelreeks) drivers beschikbaar voor Windows XP, Windows Vista en Windows 7 ... maar niet voor Windows 8 dus.

Het zou kunnen dat de Windows 7 drivers het doen onder Windows 8, maar 100% zekerheid over de compatibiliteit van dit moederbord met Windows 8 heb je dus niet.

Het wijzigen van de opstartvolgorde, dat wordt hier duidelijk uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel erg bedankt dat je aandacht wilt geven aan mijn vraag.

Als ik op wil starten via een USB stick dan heeft het toch niets te maken met welk besturingssysteem ik werk.

Ik formateer normaal gesproken de c-schijf, maar zover kom ik niet.

De boot-volgorde heb ik al zo vaak aangepast, vanad dvd gaat perfect, maar heb geen 8GB dvd's, dus moet via USB

Ik heb nog op het board gekeken maar zie daar ook geen betere aanduiding welk type het is, staat wel op dat hij READY is voor WINDOWS 7

Misschieb heb je gelijk dat hij de bootsector op de stick niet kan lezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het testen van die stick(s) op een andere PC (zie tip falstring) zou ik zeker doen.

Als ik op wil starten via een USB stick dan heeft het toch niets te maken met welk besturingssysteem ik werk.

Klopt, maar je wil een stabiel en perfect besturingssysteem vervangen door Windows 8, waarvan je niet met 100% zekerheid weet dat deze gaat werken op jouw moederbord.

Vanwaar is die Windows 8 afkomstig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hulp is leuk en waardeer ik heel erg, maar moet wel een doel hebben.

Hoe kun je een USB stick testen op een andere PC, moet ik naar de buurman gaan.

Ik heb 2 externe drives aangesloten, ook USB, is dat misschien de reden?

Ik heb al een draaiend Windows 8 op deze PC gehad, maar dat was een proef versie en dus weer verwijderd.

Ik denk niet dat het belangrijk is om te weten waar ik Windows 8 weg gehaald heb. Waarom zou ik hem op een USB stick hebben staan.

Maar ik sluit hierbij de discussie, ik blijf met mijn huidig systeem door draaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.