Ga naar inhoud

Optimale resolutie staat niet in lijst


koalaM

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik zit met het volgende probleem: door een pc crash heb ik vandaag windows 7 opnieuw moeten installeren en ik krijg de resolutie van m'n monitor niet goed. De monitor is een Samsung syncmaster P2270 met resolutie 1920 x 1080.

post-29204-1417704661,7778_thumb.jpg

Zoals je kan zien is de hoogst mogelijke resolutie 1400 x 1050. Vroeger had ik wel de mogelijkheid om hem op 1920 x 1080 te zetten.

Weet er iemand een oplissing ? Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

door een pc crash heb ik vandaag windows 7 opnieuw moeten installeren en ik krijg de resolutie van m'n monitor niet goed. De monitor is een Samsung syncmaster P2270 met resolutie 1920 x 1080.

[ATTACH=CONFIG]14965[/ATTACH]

Zoals je kan zien is de hoogst mogelijke resolutie 1400 x 1050. Vroeger had ik wel de mogelijkheid om hem op 1920 x 1080 te zetten.

Weet er iemand een oplissing ? Alvast bedankt :)

Je hebt een herinstallatie uitgevoerd.

Heb je ook al de andere drivers geïnstalleerd zoals van moederbord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn type videokaart is ATI radeon HD 5450. Ik ben naar de amd site gegaan en heb het door hen voorgestelde AMD catalyst package geinstalleerd. Na het opstarten bleek de gewenste resolutie van 1920 x 1080 geinstalleerd te zijn maar het (bij het opstarten) aanwezige paswoordscherm verscheen niet (maar was er wel aangezien ik na invoeren van m'n paswoord op het bureaublad terecht kwam) Op het bureaublad waren er geen iconen of werkbalk te zien.

Terug opstarten in veilige modus, herstelpunt en nu ben ik weer waar ik was aan het begin van dit topic.

Volgens de website van AMD kan je ook individuele downloads doen maar ik weet niet juist welke download geldt voor mijn probleem (ATI Radeon)

@Clarkie: nee ik heb geen andere drivers geinstalleerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een desktop Medion Akoya E4363 D

---------- Post toegevoegd om 20:06 ---------- Vorige post was om 20:02 ----------

Besturingssysteem

MS Windows 7 Home Premium 64-bit

Processor

Intel Core i3 550 @ 3.20GHz 27 °C

Clarkdale 32nm Technologie

RAM

4,00 GB Dual-Kanaal DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)

Moederbord

MEDIONPC MS-7708 (CPU 1) 34 °C

Graphics

PHI42PFL3605 (1400x1050@1Hz)

16MBStandaard-VGA grafische adapter (Elitegroup)

Harde schijven

977GB Hitachi Hitachi HCS5C1010CLA382 ATA Device (SATA) 29 °C

Optische schijven

TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device

Audio

High Definition Audio-apparaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een brief geschreven naar Medion en dit is hun (standaard) antwoord:

Hoe zet ik mijn computer terug in de fabrieksinstelling?

Antwoord:

U kunt uw computer met de (Application&)Support-cd terugzetten in de fabrieksinstelling zonder dat randapparatuur is aangesloten. Het voordeel hiervan is dat alle drivers en applicaties mee worden geïnstalleerd. Maar alvorens u hieraan begint raden wij u aan om Load optimized defaults in de bios te laden. Indien uw cd/dvd-rom drive niet goed functioneert in Windows, dient u de Application&Support-cd vanaf deze drive op te starten. Op deze manier kunt u testen of de drive wel functioneert buiten Windows om. Dit betekent vervolgens dat het een softwareprobleem is dat de verhelpen is door de computer terug te zetten in de fabrieksinstelling.

U kunt belangrijke documenten en bestanden veiligstellen door deze naar partitie D: te verplaatsen/kopiëren. Het terugzetten zorgt dat de C-partitie wordt overschreven.

Om de computer terug te kunnen zetten in de fabrieksinstelling gaat u als volgt te werk:

- Plaats de Application&Support-cd in ’n lade;

- Start uw computer opnieuw op en

- Kies nu om te starten van cd-romVolg nu de instructies op het scherm en het terugzetten zal ongeveer 10-30 minuten duren. Hierna is Windows geïnstalleerd met alle drivers en software zoals u de computer heeft gekocht.

Indien u de Duitse foutmelding ‘Festplatte ist fur hdcopy schreibgeschutzt’ krijgt dan doet u het volgende:

- Druk eenmaal op enter;

- type fdisk /mbr in en druk op enter;

- Herstart de computer met Ctrl+Alt+Del en

- Kies weer voor BOOT FROM CDROM.

De procedure zal zich nu voortzetten zonder bovenstaande melding.

Is dit juist ? Wat houdt "raden wij u aan om Load optimized defaults in de bios te laden" juist in ? Hoe gaat dit in z'n werk ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.