Ga naar inhoud

Oude Targa computer start niet


Ruribo

Aanbevolen berichten

Hallo, Mijn naam is Ruud en ben met mijn vrouw 5 jaar met een camper op reis geweest. We hebben ons nu weer gesetteld en ik wilde voor mijn neefje mijn oude Targa PC TA 83349 opstarten.

Na alles aangesloten te hebben en proberen de computer te starten gebeurt er helemaal niets. Heeft iemand een tip om de computer weer aan de praat te krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

Ja, er zit een aan/uitknopje op de achterkant. Ik heb de pc opengemaakt en als ik de stroom aansluit zie ik onderaan (op het moederbord?) vijf van een soort schijfjes en tussen de onderste en één na onderste brandt een groen lampje/ledje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er helemaal niets gebeurt, duidt dat doorgaans op een kapotte voeding.

dat er een enkel ledje brandt, of een fannetje loopt, zegt nog niks, want een voeding bestaat uit een aantal circuits.

wat je eerst nog kan doen (in sommige gevallen helpt dat) eerst vernieuwen van de knoopcel (vrijwel zeker leeg na jaren stilstand) die je op het moederbord ziet vastgeklemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.