Ga naar inhoud

PC crash bij extra intern geheugen op MSI 790FX-GD70


glonn

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Ik heb een probleempje,

Ik heb pas een computerupgrade gedaan en hij werkt perfect.

Ookal weet ik dat het niet nodig is, maar toch heb ik 16gb DDR RAM. Nu ik heb 2 latjes van 4gb erin steken (dus 8gb). Het probleem echter is wanneer ik de overige 2 latjes erin steek de pc crashed (blauw scherm, geheugen dump) wanneer ik in windows zelf kom. Normaal ondersteund het moederbord dit wel en windows herkent ook de 16GB.

Iemand een idee?

Hier is mijn speccy, dewelke dus is met 8gb geheugen:

http://speccy.piriform.com/results/4UEycDtatlMizTZuWhpJzih

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Is dat andere geheugen van hetzelfde merk en type als dat wat er nu in zit?

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag,

Hij geeft geen minidumps aan. Ik heb echter wel een restore windows gedaan nadat ik de laatste dump heb gehad, doordat ik niet wist waar het aan lag.

Het zijn dezelfde latjes. 2x 4GB Kingston PC10666 cl-9.

Zou het kunnen dat er onvoldoende watt is (650watt) voor meer geheugen of gewoon de slots op moederbord defect zijn. Of is het gewoon de latjes zelf (eergistere pas nieuw aangekomen :/)

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Jean-Pierre:

Dump gehad met 1 van de 2 latjes in 1 van de 2 slots (als ik van slot veranderde geen dump, als ik het andere latje apart in andere slot stak ook geen dump...)

21/11/2011 16:25:22

  • bug check string: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
  • bug check code: 0x00000050
  • caused by driver: /
  • de 4 parameters:
  • Parameter 1: fffff6fc`001c8e54
  • Parameter 2: 00000000`00000000
  • Parameter 3: fffff800`02ec2a23
  • Parameter 4: 00000000`00000009

Grtn

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geheugen latjes KVR1333D3N9K2/8G zijn geschikt zowel als je 2 latjes gebruikt en tevens in een config . van 4 latjes.

Dus dit zal in principe geen problemen geven. Je moederbord zou hier geschikt voor zijn.

Dus als ik het goed begrijp kun je alle latjes in een bepaald geheugenslot doen zonder problemen, in een ander geheugenslot geven ze wel problemen.

Nu zou je er vanuit kunnen gaan dat er een slot defect kan zijn, zou je me eens je BIOS versie die geïnstalleerd is willen vermelden.

Dan bedoel ik de versie die in je BIOS aangegeven wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, ik heb even niet meer de tijd gehad me met de RAM-kwestie bezig te houden.

De BIOS-versie aangegeven in BIOS zelf is V02.61 © 1985-2006.

Ik denk dat het ook een BIOS fout is aangezien ik nogmaals geprobeerd heb 1 latje erin te steken. Hierdoor startte de PC niet op en maakte hij een tikkend geluid. Toen ik het latje verwijderd had en opnieuw opstartte kreeg ik een CMOS melding bij opstart (Run instalation or run defaults and start computer.... ofzoiets).

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.