Ga naar inhoud

PC Freeze tijdens gaming of te hoge processen


Aanbevolen berichten

Goedendag iedereen

Ik heb dus een probleem met mijn PC. Elke keer als ik bezig ben met een proces dat te veel geheugen vraagt(zoals gaming, video's bekijken,..) dan blokkeert mijn PC en kan ik de muis niet bewegen en moet ik de PC via de knop afsluiten.Ook is er een stotterend geluid.

Dit gebeurt niet altijd, maar wel vaak. Soms kan ik uren gamen, maar soms blokkeert hij al na 10 minuten. Soms gaat dit dan gepaard met een BSOD.

Ik heb uitgebreid opgezocht hoe ik dit probleem moet oplossen maar zonder succes.

Ik heb allereerst de binnenkant van m'n computer schoongemaakt en alle stofdeeltjes verwijdert. Dit maakte het er niet beter op. Ik heb ook de temperaturen in het oog gehouden en deze waren vrij normaal. Dan heb ik elke driver van m'n PC geüpdatet. Ook van m'n Nvdia videokaart. Die heb ik zelfs helemaal verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb ook nog mijn Nvidia gedowngraded, maar zonder succes. Dan heb ik met mijn Windows 7 schijf de pc herstelt(gegevens bleven wel bewaard). Weer zonder succes. Gecontroleerd op virussen, en weer geen succes. Ook nog MEMtest uitgevoerd om mijn RAM te controleren,maar er werden geen fouten gevonden.

Na veel opzoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen dat het ofwel mijn GPU is ofwel mijn videokaart, maar ik ben nog altijd niet zeker. Kunnen jullie mij misschien helpen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Speccy en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na lange tijd geen BSOD te hebben gekregen, kreeg ik er toevallig eentje vandaag. Het Dump file kon niet opgeslagen worden omdat ze bij het opslaan maar bleef haken op 5%. Ook probeerde ik de computer te herstarten maar dit lukte niet. Na een tiental minuten rust lukte het dan wel.post-3165-1417705798,8958_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar zal de case voor open moeten, hoe oud is deze pc en heb je er misschien nog garantie op dan kijk eerst of er ergens een zegel op de kast zit.

Mocht je nog garantie hebben en de zegel word verbroken zou dit problemen kunnen geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.