Ga naar inhoud

pc herstart heel vaak


Sarah

Aanbevolen berichten

Het volgende bericht is verzonden via het Pc helpforum-mailformulier door willy.

--------------------------------

hier ben ik met een probleem die tot nu niemand mij kan helpen zelfs de winkel waar ik mijn pc kocht(het is namelijk zo ieder keer ikmijn pc afsluit na één min.

ongeveer start deze van zelf terug op eerst was het nu en dan,nu na enkele maanden start de pc iedere keer terug op ik moet dan de power toets nemen, zelfs als ik standby doe start deze terug op ik hoop dat u mij kunt helpen en zo ja dan mag iedereen het weten ......in afwachting dank bij voorbaat.

willy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast kimirulezz

waarschijnlijk geinfecteerd met virus, of/en spyware, of/en adware.

voer online scans uit om te kijken of die wat vinden.

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast -Freedom-

Als de pc winkel al geen oplossing vindt zou ik eens een format c: doen

weet je direct of het hardware matig of virus/ spyware is:

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

op www.avast.com kun je avast anti virus home edition gratis downloaden. Bij de installatie wordt gevraagd of je een opstartscan wilt uitvoeren. Doe je dit dan scant avast de pc voordat windows allerlei programma's start. Let wel: eigen risico!!!!!, je hebt kans dat een virus in een belangrijk onderdeel van windows zit waardoor je pc het niet meer (goed) doet.

deze opstartscan kun je ook later weer eens doen, haalt soms dingen eruit die een gewone (online)scan niet detecteert.

Bij mij heeft het goed gewerkt. Ben trouwens een groot fan van avast maar daar kun je natuurlijk een discussie over starten.

ps: mij lijkt herstart door oververhitting na 1 minuut wel erg snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag karel

vermoedelijk een probleem door hitte , je kan dit zelf gemakkelijk oplossen door al het stof die in je pc zit eens goed uit te blazen ... let wel op , als je dit doet onder hoge druk hou dan wel je ventilators vast (dat ze niet kapot draaien)

is het toch iets software matigs , probeer het volgende eens : start eens op in veilige modus ( tijdens opstarten f8 toets gebruiken ) let wel dat je opstart in veilige modus met netwerkondersteuning.. eenmaal aangemeld ga dan naar www.hitmanpro.nl download dit prog eens en laat het eens volledig uw pc uitkuisen , vervolgens zou ik eens met mijn anti-virus eens goed scannen .. dan alles onder je msconfig uitschakelen ( via start - uitvoeren - msconfig , opstarten en daar alles uitvinken )

dit zijn een paar kleine stappen dat je kan proberen ,

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag yannick

nu als je alles uitvinkt , zal er ook niets meer op de achtergrond van je pc draaien (zoals bv : anti-virus , hp software , adobe raeder ) , nu het enigste dat je moet van oppassen is , als je met adsl werkt en je vinkt alles uit , zal je adsl ook niet meer werken ( oftewel zit er een router tussen ) , maar zou het gewoon eens proberen , het kan zijn dat er een software conflict in het opstarten zit , zie je dat het niet geholpen heeft , kan je alles terug aanvinken zoals vroeger .... mss 1 klein vraagje met welk soort anti-virus werk je , en weet je dat er maar 1 mag geinstalleerd worden , 2 anti-virus prog werken elkaar tegen en kan er ok voor zorgen dat je pc uitslaat

gewoon eens proberen zou ik zeggen

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.