Ga naar inhoud

PC sluit af na aansluiten USB-apparaat


Gast NiekH

Aanbevolen berichten

Dit is mijn eerste bericht in het forum. Ik heb al heel wat interessants gezien en misschien kan ik ook ooit een bijdrage leveren.

Ik heb een vraag: Een vriend van mij heeft laatst een externe harde schijf gekocht. Hij sloot die aan op zijn pc (Windows XP), waarop die prompt afsloot. Dit gebeurde hem ook met enkele USB-sticks van enkele Gb's groot. Gek genoeg gebeurde het niet met een USB-stick van slechts 128 Mb. Eerder had hij geen problemen met het aansluiten van USB-apparaten; hij gebruikt een digicam die hij altijd aan kon sluiten op de pc. Dat lukt nu ook niet meer; de pc sluit af en hij kan pas weer opstarten als hij het USB-apparaat loskoppelt. Hij komt anders niet verder dan de Bios.

Ik dacht zelf aan een voedingsprobleem maar ik weet niet hoe ik dat zou kunnen testen; heeft iemand suggesties? Of andere ideeën over de oorzaak van dit sinds kort optredende mankement?

Bedankt vast,

Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met aansluiten van USB-apparaten is opgelost. We hebben een update gedownload van het Asus-moederbord (de chipset), en dat werkte meteen! Alle USB-poorten werken weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.