Ga naar inhoud

PC start niet op


boutek

Aanbevolen berichten

Hallo daar,

mijn pc heeft nu echt wel kuren. Als ik opstart verschijnt er volgene melding:

EXE-E53: No boot filename recieved

EXE-MOF: EXITING PXE ROM Boot from CD:

NTLRD is missing

Press Ctrl + Alt + Del to restart

Als ik dat dan doe verschijnt telkens weer hetzelfde, iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Groeten,

Boutek

Link naar reactie
Delen op andere sites

U Boot vanaf een Windows CD -> U selecteert R 'Reparatie' -> U vult de nodige informatie in dit houd in het path van het systeemmapje waarschijnlijk moet u gewoon 1 ingeven, vervolgens het admin wachtwoord, indien u geen hebt ingesteld is dit meestal gwn leeg dus mag u gwn op enter duwen.

Vervolgens als de console actief is voor u in fixboot & herstart u de computer

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan zijn dat de boot.ini file is gewist of gewijzigd dan kan het zijn dat hij dus niet opstart. je kun dat ene doen wat Dark Basics zegt of gewoon windows OVER je oude windows heen zetten dan worden gelijk alle missende en/of beschadigde bestanden terug toegevoegd/hersteld.

mogelijke oorzaak dat hij dit geeft:

je heb de C: schijf met je OS in een andere pc gestopt. doe je dit dan wordt je WINDOWS map leeg gehaald. dit is alleen te herstellen door windows opnieuw of erover heen te

installeren

OS = Operating System (voor de leek gewoon windows "95/98/NT/XP/LINUX/UNIX/MAC OS X/VISTA e.d." :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.