Ga naar inhoud

Pc valt steeds uit


Eagle

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ben nieuw hier, maar via een vriend hier naartoe gestuurd.

Heb namelijk een probleem met mijn desktop (zelf in elkaar gestoken). Deze heeft 3 jaar goed gedraaid maar nu in de laatste 2 weken valt hij steeds uit zonder enige rede. Soms zit ik gwn op FB, soms aan het game (BF3, Diablo III, RavenShield) maar soms ook als ik gwn op msn zit...

Heb hem al meerdere malen gekuist maar helpt niets, alle fiches is weggehaald, grafische kaart uiteen gehaald en de cooler gekuist, had 1 defecte cooler vooraan de deur van mijn Thermaltake maar die diende niet echt voor iets, heb er nog 3 andere inzitten en BeQuiet heeft zijn eigen sterke cooler. Wat mij wel opviel is dat mijn processor en mijn GK enorm warm zijn, kan ze zelf geen 1 sec vasthouden...

Hier de specs:

Windows Vista Home Premium SP2

Moederbord: Gigabyte GA-MA790XT-UD4P

Bios: V6.00PG

Processord: AMD PhenomII X4 955 (4 CPU's) 3.2 GHz

Ram: 4094 Mb

GK: NVidia GeForce GTS 250

(Terwijl ik dit aan het typen was is hij dus weer uitgevallen en enkel Media Player stond aan...)

Bij geen enkele hardware krijg ik foutmeldingen, eventvw zegt mij redelijk wat fout ID's maar dat het zovele zijn in het laatste half uur baart mij zorgen:

ID:

- 3013

- 7000

- 7038

- 10

- 6008

- 1101

De meeste zijn niet zo kwaadaardig lijkt mij, maar die ene vind ik raar, 3013, dat hij steeds naar een Server zou zoeken? Geen idee, dit zijn de enige en die komen dus ook constant voor.

Als iemand mij zou kunnen helpen zou super zijn!

Thx!

Eagle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Eagle,

Welkom op het PCH!

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Mako,

Thx voor de tool, heb de pc voor meer dan 2u aangelaten zonder er ook maar aan te komen en hij bleef aan..raar maar waar, en voorheen gewoon Media player en hij ging uit, of FB en hij ging uit, anyway, hierbij de link: [Deleted]

Thx!

Eagle

aangepast door Eagle
Deleted Link
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar moet ik schuldig pleiten Jean-Pierre, dat heb ik inderdaad niet gedaan, waar kan men zoiets kopen? Want ja, ik heb inderdaad alles gekuist gedemonteerd, zelfs processor, elke fiche uitgetrokken, alle coolers uitgekuist, in elke hoekje van m'n Thermaltake, maar heeft niets gebracht. Dan ging het een tijdje terug voor een dag of 2, maar nu blijft dat probleem terugkomen. Heb nu reeds meer dan 1u Media Player aan en hij blijft aan, het probleem doet zich niet op bepaalde tijdstippen voor of bepaalde handelingen of programma's, er is niet echt een rode lijn dat ik zou kunnen volgen om in een bepaalde richting te gaan, dat eerst aan mijn GK, dan aan de Processor, heb gezien dat mijn HDD ook niet goed vastzat, maar dat bleek het ook niet te zijn.. Geen idee, ben ten einde raad want zou graag weten wat ik dien te vervangen of te doen om het probleem te verhelpen.

aangepast door Eagle
Typfout
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jean-Pierre! Zal het eens uittesten en ik laat nog iets weten of het daarmee gelukt is, is er een test dat ik best kan uitvoeren na het aanbrengen van deze pasta? Redelijk wat programma's open zetten en terwijl gamen (BF3 iets zwaars) en terwijl Media player aanzetten? Kwestie van hem even te doen "afzien" zeg maar en zien of hij uitvalt of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.