Ga naar inhoud

PC valt uit


tavlo

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een Acer Aspire 5535 (ca. 3jaar) met Windows Vista.

Het probleem heeft zich een half jaar geleden al eens voorgedaan, maar na enkele weken was het plotseling verdwenen en werkte alles weer naar behoren.. tot gisteren hetzelfde gebeurde!

Probleembeschrijving: Na het opstarten valt hij uit en wordt het scherm blauwachtig van kleur (geen errormelding of andere tekst): dit kan enkele seconden na het opstarten gebeuren, na 5 minuten of na een halve dag. Ik krijg hem telkens weer aan de praat, maar heb dus geen idee voor hoelang.

Vorige week viel hij ook telkens uit tijdens een game. Ik vermoed dat hij te warm werd. Na heropstarten kon ik wel verder probleemloos internet en e-mail gebruiken.

Alvast een dikke merci voor jullie hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo tavlo,

Kan je het volgende eens uitvoeren :

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb Speccy geïnstalleerd en heb geprobeerd het op het klembord te kopiëren, maar deze optie reageert niet.

Ik heb wel gemerkt dat de temperatuur van de processor tot 78° oploopt, die van het moederbord zelfs tot 82°!

Zou dit de oorzaak kunnen zijn en zo ja, wat adviseer je mij?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de oorzaken zou het stof in de pc zelf kunnen zijn. Wanneer de pc haar warmte niet kwijt kan loopt de temperatuur te hoog op. Om doorbranden van belangrijke onderdelen te voorkomen, schakelt de pc zichzelf uit. Je zou met een busje perslucht uit een hobbywinkel de laptop eens schoon kunnen blazen. Let wel dat de pc helemaal uit staat. Koppel eventueel ook de batterij helemaal los. Blaas vooral de uitlaat van de fan goed schoon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.