Ga naar inhoud

Pc werkt traag / niet


Skwiiizzzz

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden op mijn PC had ik het volgende probleem:

Van het ene op het andere moment reageerde hij zeer traag, dus ik reset hem.

hij start op, maar blijft bij 'Persoonlijke instellingen laden' 5minuten hangen, en dan krijg ik enkel mijn achtergrond afbeelding. nu als ik dan nog wat langer wacht (10minuten) begin ik stillaan vooruitgang te zien, maar het gaat allemaal zeer traag dus.

Ook wanneer windows dus aan het opstarten is wordt mijn cpu chip 60°c of warmer (normaal is deze bij mij maar 40°c)

Eerst dacht ik dat er een cooler stuk was maar dit is niet het geval.

Een kennis van mij denkt dat het met mijn memory te maken heeft, maar dit lijkt mij raar dat ze dan beide opeens kapot zouden zijn.

Ik moet wel toegeven heb een tijdje daarvoor veel last gehad van virussen.

Nu wou ik vooral weten of het een softwarematig probleem is of hardwarematig.

PC Spec:

P4 2.4ghz

512mb DDram

Geforce ti4200

Windows xp professional.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste,

Dit ligt niet aan je software maar aan je hardware, dat je cpu 60°c is ook wel heel raar.

Aan je memory kan het heel misschien liggen, maar als je memory kapot is, zou je bios een melding geven..

Als je nog een virus scan kan draaien, dan zou ik dat gelijk doen. Als dat niet lukt, misschien een clean XP install op een oude harde schijf,

of dat je even een harde schijf kan regelen. Als alles dan weer werkt, ligt het dus wel aan je software.

Verder kan ik niet veel zeggen over je hardware, als het kan, probeer wat hier boven wordt verteld ;)

Succes ermee :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb ondertussen geprobeerd van met Norton Ghost mijn backup terug te zetten, maar toen ik ghost opstartte via pcdos werd hij ook al abnormaal warm.

dan had ik nog aan iemand gevraagd en deze zei dat het misschien aan stof kon liggen tussen koelribben / ventilator. deze heb ik proper gemaakt (zat inderdaad een hoop stof tussen) maar nog steeds hetzelfde probleem.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem je cpu fan er eens af kuis hem eens goed, en doe er nieuwe koelpasta aan.

Heb hem er al uitgehaald en volledig gekuist, waar moet die koelpasta juist op trouwens ? bij het uiteen halen was er geen meer aanwezig bij mijn weten.

Bij een P4 die snelwarm wordt is die koelpasta wel crutiaal, er is een grote kans dat het daar mee zeker een groot stuk van je temp. zal dalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn case staat altijd open, en had er daarnet zelfs een grote ventilator opgericht, temperatuur steeg minder snel, maar qua snelheidwas het geen verbetering.

en 60°c vind ik vrij veel omdat hij anders maar +- 40°c max wordt. (en op 60°c begint mijn display op mijn cpu te piepen dat het te warm wordt)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.