Ga naar inhoud

Post beeps


stoetel1

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Mijn PC start de laatste dagen niet meer op, wel krijg ik enkele beep codes.

Ik lijk niet meteen te vinden welk soort BIOS ik heb maar mijn pc zelf is een Medion met een MSI ms 7646 (v.1) moederbord.

eerst kreeg ik 2 beeps wat me deed vermoeden dat er een ram latje aan was, deze 1 per 1 vervangen maar de fout blijft dus of beide zou al moeten kapot zijn of het moederbord is kaduk..

Daarna veranderde het naar 2 beeps en 1 lange beep, wat dan als ik me niet vergis wijst op de videokaart..

Deze eruit gehaald en dan kreeg ik 11 beep codes wat als ik niet mis ben Cache Memory error is, en daarna nog eens die 2 beeps met die lange erachter.

Ligt het aan mij of is echt alles kapot aan die pc :rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iets wat ik in de werkplaats altijd deed is het volgende, neem de hele pc uit elkaar en begin van voren af met het opbouwen, eerst mb met ram en videokaart, haal vóór je begint de bios accu er uit en laat het systeem helemaal terugkomen in de fabriekswaarde.

Het lijkt er op dat er iets aan de hand is met de hardware en het kan zijn dat het iets simpels is zoals een incompatibel onderdeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beetje late reactie kan niet zomaar altijd pc opensmijten in de woonkamer,

maar heb je advies opgevolgd, kaartlezer (intern) losgemaakt, HD, DVD-lezer/brander & de batterij had ik eerder al vervangen.

Kreeg geen enkel biep signaal meer ook niet van zodra ik de HD weer instak met daaropvolgend DVD-lezer & kaartlezer.

Maar krijg ook geen beeld meer, gebeurd gewoon niets meer op het scherm, blijft in slaapstand staan, kan ik veronderstellen dat de videokaart kapot is denk je ?

(videokaart zit normaal wel goed in want ventilator die erop gevestigd is draait rond.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb me verder hier op gebaseerd om al wat te testen;

Mijn computer gaat aan en start op maar er komt geen beeld

Bij deze situatie is het ook belangrijk om apparaten en onderdelen uit te sluiten omdat er meerdere veroorzakers kunnen zijn. Allereerst is het handig om uit te sluiten dat de monitor zelf niet de veroorzaker is door even een andere monitor te proberen. Werkt die ook niet, dan ligt het probleem bij de computer zelf (gedaan).

geeft het systeem pieptonen, zoek dan via internet of in de handleiding op wat het probleem kan zijn. (geen bieptonen meer)

Probeer of een BIOS-reset werkt. (gedaan)

Wanneer dat niet het geval is, probeer je een andere geheugenmodule (wel opletten dat je een module gebruikt die ondersteund wordt door het moederbord). (geen compatibele module in huis)

Werkt dat niet, test de PC met een andere netvoeding. (gedaan)

Werkt het dan nog niet, dan zou je kunnen proberen een simpele PCI/AGP videokaart te gebruiken om te testen. Hebben de bovenstaande suggesties geen effect gehad, probeer dan een andere processor; heeft dat zelfs geen zin, dan ligt het waarschijnlijk aan het moederbord. ( niet in huis )

bron; FAQ: Mijn pc geeft geen beeld meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.