Ga naar inhoud

Printer print niet zoals het moet


tomsloots

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een officejet 6500 E710nz ik heb sinds een paar maand geleden nieuwe cartridges gekocht van HP DE XL's

Ik print niet zoveel maar sinds vandaag krijg ik geen word document met foto's deftig afgedrukt.

heb steeds horizontale strepen en dat kan roze of gele zijn en soms zijn de foto's alleen wat flauw zwart zonder kleur en dan soms half goed en dan weer de andere helft slecht.

Ik heb al 10 keer gereinigd en uitgelijnd heb zelfs een paar updates gedaan maar niets helpt!

Ik weet het niet meer weet iemand raad met dit probleem?

grtz

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan bestaat de mogelijkheid dat de eigenlijke printkoppen zich niet in de patronen bevinden maar in het blok waar je ze insteekt.

Vroeger was het zo dat in de HP patronen ook de printkop zat ingebouwd, maar tegenwoordig zijn er zat modellen waar deze printkoppen zich niet meer in de inktpatronen zitten maar in de houder waar je de patronen insteekt.

Dit word gedaan om zo de inktpatronen goedkoper te maken en het nadeel wat hieraan vastzit is als je weinig print en de print kop verstopt of droogt uit dan zit je wel met een probleem.

Ik weet niet of je de opties hebt extra reinigen vanuit de software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat klopt het is een printer met low budget weinig verbuik per papier patronen. HP 920 XL PATRONEN

heb gehoord dat je met ontsmettings alcohol de printkopjes kan bevochtigen maar dat heb ik nog niet geprobeerd het zou niet mogen dat dit gebeurd vind ik je copieerd niet dagelijks als niet dagelijkse gebruiker of je moest hem in een firma gebuiken en dan nog. Heb nog wel garantie op de printer heb hem in maart dit jaar gekocht.

Ja diep reinigen heb ik ook al gedaan is een 2de fase van het programma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al nagekeken of de ontluchtingsgaatjes van de patronen vrij zijn en dat er geen restant van de verpakking(plastiek) over één van de ontluchtings-gaatjes zit?

Want dat is mij ook al eens overkomen :argh:

Als je in de bovenstaande video gaat naar 1:05 zie je de printklop met daarin de inktpatronen.

Met de grijze hendel rechts van de printkop kun je na het verwijderen van de patronen de printkop verwijderen uit de printer voor handmatige reiniging.

Alles staat beschreven in deze handleiding(klik erop) vanaf blz. 126.

Je zou eerst navraag kunnen doen bij de verkoper van de printer of dit onder garantie valt maar ben bang van niet.

Als je de kosten van het opsturen en repareren van de printer zelf moet betalen, dan hoef ik je verder geen uitleg te geven en weet je ook wel dat het een ferme rekening kan worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dasle,

Je hebt gelijk het was een persoonlijke fout van mij nadat ik het filmpje had gevolgd en de kop uit het toestel had gehaald om te reiningen en nog eens het filmpje bezag viel mijn euro op de grond :-)

De stickertjes over de heele lengte van het patroon was er niet volledig af, heb ze eraf gehaald en dan zag ik een plastic balletjes zitten en een gaatje

heb nog eens via de software gereinigd en uitgelijnd maar tevergeefs nu gaf de printer aan dat er twee kleuren bijna leeg zijn op het schermpje van de printer stonden bij de kleuren twee gele driehoekjes.

Gaf aan dat ze bijna leeg zijn kan dit kloppen of zijn ze vermoedelijk kapot of uitgedroogd?

Thx alvast voor de mega tip! nu weet ik wat ik volgende keer zeker moet checken xD

Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.