Ga naar inhoud

Printer werkt niet met bepaalde usb kabel...


Gast Oorworm

Aanbevolen berichten

Hoi

Mijn HP printer werkt met de usbkabel die bij m'n externe hd (WD Mybook) zat. Dit is echter een kort kabeltje...

Na een nieuwe langere kabel (3m) gekocht te hebben, lukt het niet om een goede verbinding te maken met m'n pc en windows xp pro. Ik heb nog een andere kabel geprobeerd, dus het lijkt me niet aa de kabel te liggen.

Op het moment dat ik de verbinding maak, komt er wel een usb symbooltje op de pc wat wil zeggen dat er toch een verbinding is maar niet dezelfde als bij de korte kabel.

Wat kan ik doen om dit op te lossen, want de printer moet een 2m50 van m'n pc komen te staan?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Greetz

Oor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine update...

De 3m USB kabel werkt op de Mybook, maar er komt een melding dat de usbvervinding sneller kan werken maw usb2.0 lijkt niet optimaal te werken.

Ik heb nochthans een Asus A8V deluxe warvan alle usbpoorten naar mijn weten 2.0 zijn. Ook zou het niet meer nodig zijn om usb2.0 drivers te installeren met windows xp sp2 dacht ik of zit ik er ver naast?

Na een verse install gooi ik er de via hyperion drivers op wat normaal moet voldoen...

Hopelijk kunnen we een oplossing vinden, want het is echt ambetant.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

is de kabel zelf wel usb 2.0

misschien een stomme vraag maar toch goed om even na te kijken, anders even de kabel inwisselen bij de winkel waar u hem heeft gehaald.

om te controleren of de usb 2.0 drivers zijn geinstalleerd doet u dit als volgt.

configuratie scherm-->printers en andere hardware--> (linker menu) systeem --> tabblad hardware--> apparatenbeheer, en kijk dan of er ergst in de lijst een uitroepteken of vraagteken staat, zo ja laat ons dan even weten welke dit zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.