Ga naar inhoud

probleem beeld laptop


lennaert

Aanbevolen berichten

vanavond bij het opstarten van de laptop ondervond ik het volgende probleem. het scherm vertoonde eerst blauwe en toen gele verticale strepen en ging toen over in eeen ssoort dubbele split screen met nog steeds blauw gele strepen. ik heb het idee dat mijn video kaart niet helemaal lekker meer is. heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb eeen acer aspire 7720g van nu bijna 2 jaar oud met een geforce 8400m gs 256mb video kaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem gehad met die videokaart in een dell, het was wel de gewone desktop versie van de 8400GS dus ik kon ze makkelijk vervangen. Maar ik denk inderdaad dat je videokaart dood is, je kan nog eens proberen nieuwe drivers te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lennaert,

welkom op PCH.

Als je toestel bijna 2 jaar oud is, dan valt het nog binnen de wettelijke garantietermijn...da's al een belangrijk gegeven.

De drivers updaten is idd een prima actie...bijkomend kan je ook checken of het gedrag hetzelfde is met een extern scherm / monitor.

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...zo krijgen we meer gegevens over je laptop :

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lennaert,

welkom op PCH.

Als je toestel bijna 2 jaar oud is, dan valt het nog binnen de wettelijke garantietermijn...da's al een belangrijk gegeven.

De drivers updaten is idd een prima actie...bijkomend kan je ook checken of het gedrag hetzelfde is met een extern scherm / monitor.

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...zo krijgen we meer gegevens over je laptop :

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

14222d1319540643t-standaardtekst-speccy-speccy-nederlands.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Ok speccy gedownload en hier is de link:

http://speccy.piriform.com/results/gKWlDeCZ1t7vzQkuJQFiLyE

kan het zelf niet goed lezen vanaf mijn beeldscherm, maar hij lijkt wel ander info weer te geven voor de grafische kaart dan het daadwerkelijk is

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ook nieuwste drivers gedownload van nvidea, maar nu doet ie echt vreemd had net een witte streep horizontaal door het midden van het scherm dat blijft zo voor een paar minuten en dan start de laptop opnieuw op met de melding dat ie in veilige modus moet opstarten vanwege het veranderen van software... heel vreemd doe ik dat en dan krig ik weer die witte streep. iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit nu bij een maatje thuis en heb de laptop op een extern beeldscherm aangesloten. hij geeft nog steeds verticale strepen weer, maar ik ben af van het dubbele scherm wat ik dus wel op mijn laptop had. Kan ik hieruit concluderen dat het aan mijn grafische kaart ligt? En hebben jullie enige tips over wat ik hiermee zou moeten doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zit nu bij een maatje thuis en heb de laptop op een extern beeldscherm aangesloten. hij geeft nog steeds verticale strepen weer, maar ik ben af van het dubbele scherm wat ik dus wel op mijn laptop had. Kan ik hieruit concluderen dat het aan mijn grafische kaart ligt? En hebben jullie enige tips over wat ik hiermee zou moeten doen?

ja het is de grafische kaart, je kan hier niet veel aan doen aangezien het een laptop is. Je kan proberen zo'n videokaart te vinden en te vervangen maar ik weet niet in hoever dit mogelijk bij jouw laptop. Je kan ook je laptop stukken verkopen, voor iemand die een batterij, moederbord, scherm, toetsenbord,... nodig heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik hieruit concluderen dat het aan mijn grafische kaart ligt? En hebben jullie enige tips over wat ik hiermee zou moeten doen?
ja het is de grafische kaart, je kan hier niet veel aan doen aangezien het een laptop is. Je kan proberen zo'n videokaart te vinden en te vervangen maar ik weet niet in hoever dit mogelijk bij jouw laptop. Je kan ook je laptop stukken verkopen, voor iemand die een batterij, moederbord, scherm, toetsenbord,... nodig heeft
Hoi lennaert,

welkom op PCH.

Als je toestel bijna 2 jaar oud is, dan valt het nog binnen de wettelijke garantietermijn...da's al een belangrijk gegeven.

@cibi,

Dus toch nog maar even wachten met die laptop te slopen lijkt me!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.