Ga naar inhoud

Probleem cd-rom station


alexaDK

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een acer aspire 4810T.

Toen ik een spel wou installeren merkte ik dat mijn cd-rom station niet meer werkte.

Ik heb op deze site de stappen overlopen: cd-rom station doet het niet meer

Toen ik mijn pc heropstarte en naar deze computer ging, zag ik mijn cd-rom station. Ik deed deze open en stak mijn cd erin. Mijn cd-rom station verdween bij deze computer en als ik hem opnieuw opstartte zag ik hem weer wel. Ik kan ook mijn cd er niet meer uithalen als ik mijn cd-rom station niet meer zie bij deze computer.

Kunnen jullie mij helpen?

Alexa

Link naar reactie
Delen op andere sites

probeer deze fixit eens van microsoft.

Werkt de fixit niet ga dan verder met :

Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.

Klik op Systeem en beveiliging, klik op Systeem en klik vervolgens op Apparaatbeheer.

Opmerking Als Configuratiescherm gebruikmaakt van de weergave Klassieke weergave, dubbelklikt u op Systeem en klikt u op Apparaatbeheer.

Als u naar een beheerderswachtwoord of om een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of klikt u op Toestaan.

Vouw in Apparaatbeheer het item Dvd-/cd-rom-stations uit, klik met de rechtermuisknop op een cd-rom- of dvd-station en klik vervolgens op Installatie ongedaan maken.

Klik op OK wanneer wordt gevraagd of u het apparaat daadwerkelijk wilt verwijderen.

Start de computer opnieuw op.

Nadat de computer opnieuw is opgestart, zijn de stuurprogramma's automatisch opnieuw geïnstalleerd

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan ook mijn cd er niet meer uithalen als ik mijn cd-rom station niet meer zie bij deze compute

Alexa

Om je cd terug uit de lade te krijgen kan je het uiteinde van een paperclip in het gaatje drukken op het front van je cd-rom.

post-23245-1417704376,7881_thumb.png

Kan je ook een antwoord geven op de vraag van Asus of je het hebt met andere cd of dvd's?

Ook kan je dit eens proberen: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/Open-the-Hardware-and-Devices-troubleshooter

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals al gevraagd heb je deze tip al geprobeerd zoals gevraagd in bericht 5 en 8:De probleemoplosser voor hardware en apparaten openen

Nadien kan je het volgende nog proberen:

Wordt het station weergegeven?

Als het station wordt weergegeven: probeer of u een cd of dvd kunt afspelen of openen.

Als u een cd of dvd kunt afspelen of openen, bent u klaar met dit artikel.

Als u geen cd of dvd kunt afspelen, moet u sommige programma's mogelijk opnieuw installeren. Sommige programma's kunnen mogelijk geen gebruikmaken van uw cd-rom-station of dvd-station, totdat u deze programma's opnieuw installeert. Als het probleem opnieuw optreedt wanneer u deze programma's opnieuw installeert of verwijdert, moet u contact opnemen met de fabrikant van het desbetreffende programma, zodat u kunt navragen of er een update beschikbaar is waarmee dit probleem kan worden opgelost. Voorbeelden van programma's waarop dit van toepassing is, zijn:

iTunes-software van Apple

Nero-software van Nero Inc

Roxio Creator-software van Sonic Solutions

Zune-software van Microsoft

Bron: Uw cd-rom-station of dvd-station ontbreekt of wordt niet herkend door Windows of andere programma's

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.