Ga naar inhoud

Probleem met Pinnacle PCTV 110i kaart


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een nieuwe PC gekocht en heb mijn gehele account van de oude PC overgezet op de nieuwe PC. Beide PC's draaien Windows Vista. Na deze operatie heb ik mijn Pinnacle PCTV 110i kaart uit de oude PC overgezet in de nieuwe PC. De kaart wordt keurig herkend en de drivers worden geladen. Echter, als ik daarna de Installer voor Windows Media Center draai, wordt deze halverwege afgebroken. In Media Center zelf krijg ik de mededeling dat er geen TV-tuner geinstalleerd is (wat dus logisch is). Kennelijk is er bij het overzetten van mijn account van de oude PC naar de nieuwe wat set-up informatie van de Pinnacle kaart meegekomen die nu de correcte installatie van de kaart in de nieuwe PC verhindert.

Weet iemand hiervoor een oplossing?

Alvast bedankt,

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed eerder dat Windows heeft herkend en dat die media ook die informatie kreeg van Windows.

Ga naar Hardware en kijk of er een installatie is gedaan.

Zo ja, dan moet je met de rechtermuis de installatie ongedaan maken.

Download CCleaner.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Hopelijk dat nu alles mooi opgeruimd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de download uitgepakt hebt en er zijn geen exe bestanden dan moet je zo doen:

Deze Computer met rechtermuis op eigenschappen klikken.

Zie je daar Pincale of TV kaart of onbekend.

Klik erop en dan met rechtermuis eerst Installatie ongedaan maken indien er staat.

Even wachten.

Op nieuwe klikken Stuurprogramma bijwerken.

Dan ga je naar de map waar je uw nieuwe driver hebt staan.

De driver zelf kan je niet selecteren maar de map wel.

Windows ziet onmiddelijk de drivers en kijk eerst welke drivers er zijn en dan zal hij die installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, het werkt nog steeds niet. Ik heb ook niet het idee dat het aan de drivers voor de kaart zelf ligt, maar meer aan dat programma PCTV MCE ligt, wat een "Installer voor Windows Media Center is". Dit programma moet je installeren nadat je de kaart geinstalleerd hebt, en het installeren van dit programma zelf loopts steeds vast!

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik ben weer een klein eindje verder; het bleek dat ik de 64-bits versie van het programma PCTV-MCE moest hebben. Tenminste, dit programma draaide goed en beweerde dat er nu drivers geinstalleerd waren. Maar, helaas, Windows Media Center blijft maar beweren dat er geen TV-tuner geinstalleerd is! Onder apparaatbeheer staat dat de kaart wel degelijk geinstaleerd is en goed werkt! Hoe nu verder??

René

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.