Ga naar inhoud

Probleem met scherm


Pimh

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een zeer irritant probleem met m'n PC

Ik startte me computer vanmorgen op, alles werkte tot het inlogscherm, ik vulde m'n wachtwoord in en toen die dus echt windows in wilde gaan viel m'n scherm uit met de melding ''No signal detected'' terwijl je nog wel de geluidjes van de pop ups kon horen, óók als ik Control+Alt+Delete doe verschijnt wel dat scherm met opties, maar als ik op taakbeheer klik wil dit ook niet verschijnen.

In veilige modus daarintegen werkt Windows wel, maar u snapt natuurlijk wel dat ik liever heb dat het normaal werkt.

Ook viel het scherm later (bij pogingen om het te laten werken) al eerder uit dan het inlogscherm, maar ik kon wel gewoon mijn wachtwoord intypen en dan hoorde ik aan het geluid dat hij hem wel inlogde.

Ik heb álle kabels gecontroleerd, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes,

Pim

aangepast door Pimh
Lees volgende post
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ondertussen is dit opelost, maar heb een nieuwe vraag, namelijk:

Ik heb de nieuwste drivers van mijn Nvidia videokaart gedownload, toen lukte het me om op mijn normale windows te komen, toen heb ik bij de instelling van mijn videokaart de refreshrate op 80hz gezet, maar dat kan mijn scherm niet aan, en deze gaf gelijk een zwart beeld aan met ''Out of range''.

Dus nu lukt het niet meer op op m'n normale windows te komen omdat die refreshrate daar te hoog ingesteld staat, dit is niet terug te veranderen via de veilige modus, iemand enig idee hoe het dan wel moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je opstarten in veilige modus met vga instellingen?

Dan gebruikt windows de standaard vga instellingen en niet deze van de videokaart.

Als dit lukt, kan je dan naar het nvidia configuratiepaneel gaan en de refresh rate opnieuw instellen.

Anders proberen met een systeemherstel naar een punt voor de installatie van de nieuwe nvidia drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, het is mij gelukt op m'n normale windows te komen (ik had de Nvidia videokaart uitgeschakelt).

Nu is het probleem, 1024x764 is de hoogste resolutie die hij nog aangeeft, in het Nvidia control panel heb ik zelfs een ''eigen resolutie'' geprobeerd aantemaken van 1920x1080 32-bit met 75hz refresh rate, wat ik dus vroeger had, maar hij geeft aan dat dit niet supported is door mijn scherm, tips aub?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm die nieuwe kabel werkt ook niet..

En met de xbox360 op het scherm blijkt dat het scherm wel goed werkt want dan wordt alles gewoon op 1920x1080 afgespeelt.

Dus het ligt echt aan de computer/videokaart.

De videokaart draait gewoon met de nieuwste drivers, hij heeft het hiervoor vanaf het moment dat ik hem had (nu 1,5jaar geleden) gewoon perfect gedaan..

Is er een mogelijkheid dat de videokaart kapot is, en nu alleen nog maar 1024x768 en 800x600 kan weergeven!?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zou je is de ververs snelheid eens op 60hz als je dan nog geen beeld krijgt, dan kan je ook proberen een oudere versie van de drivers van je videokaart te installeren. ik denk dat je kaart zelf niet kapot is hoor want dan had je helemaal geen beeld meer of het is zwaar vervormt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien zou je is de ververs snelheid eens op 60hz als je dan nog geen beeld krijgt, dan kan je ook proberen een oudere versie van de drivers van je videokaart te installeren. ik denk dat je kaart zelf niet kapot is hoor want dan had je helemaal geen beeld meer of het is zwaar vervormt.

Hallo ja ik heb alweer beeld, ik heb ook al zo'n systeemherstel gedaan naar begin augustus.

Maar ik heb dus alleen beeld als ik de nieuwste drivers erop zet, als ik nu een systeemherstel doe naar begin augustus, toen had ik nog gewoon beeld, dan geeft hij bij het inlogscherm aan ''no signal detected''

Dan instaleer ik in veilige modus de nieuwste drivers voor de Nvidia kaart, en als ik dan weer normale modus inlog doet hij het, zelfs op 75hz ververs-snelheid, alleen is er geen hogere resolutie dan die 1024.. dus ik weet niet waarom de hogere opties er ineens niet meer bijstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.