Ga naar inhoud

probleem met ssd


fredtuur

Aanbevolen berichten

Hallo Allen,

In mijn Compaq presario CQ5250NL met windows 7 Home Premium 64 bits heb ik een nieuwe ssd schijf geplaatst.De OCZ Vector 150 240 GB. Echter mijn desktop pc herkend op geen enkele manier de nieuwe schijf. Niet door de verkenner, niet door schijfbeheer en ook niet door Easeus partion master.

Nu heb ik gelezen dat het wellicht nodig is om iets in de bios aan te passen. Ik kom echter niet in mijn bios. Bij het opstarten heb ik al menig keer met F1, F10 en DEL getracht in de bios te komen.Geen resultaat.

Mijn vragen :

Hoe krijg ik de nieuwe schijf zichtbaar en hoe kan ik op deze schijf mijn windows opnieuw installeren en zodoende een snellere pc te krijgen?

Als het nodig is hoe kom ik dan in mijn bios en wat moet ik daar aanpassen?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en hopelijk ziet iemand deze hulp als een uitdaging.

Ik hoor het graag via PB

Alvast met dank en vriendelijk groet.

Fred Tuurenhout

aangepast door stegisoft
emailadres verwijdert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk hier eens: Can I use Symantec Ghost to image a SSD? - SSD - Storage

Kan het dit zijn:"Most importantly, are your disk controller ports set to the default IDE-compatibility mode or AHCI mode? With an SSD, you should be using AHCI mode."

Je moet wel in de bios kunnen natuurlijk, anders is er meer aan de hand.

Bij mijn ASUS moet ik opstarten met "esc" ingedrukt om in de bios te komen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen,

Vandaag weer lange tijd bezig geweest om mijn probleem op te lossen, echter weer zonder resultaat. Vanmiddag maar naar de leverancier gegaan om de schijf terug te brengen. Daar bleek echter dat de schijf kapot is en inderdaad nergens op reageerde. De leverancier noemde dit een DOA. Stom stom.

Allen hartelijk bedankt voor het meedenken en meehelpen.

Ik heb er weer van geleerd.

Groet

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.