Ga naar inhoud

Probleem met USB-keyboard en printer


Maurice1

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Onlangs reageerde het toetsenbord en muis (beiden draadloos, via USB) plots niet meer en ik kon niet meer inloggen in Windows (Vista), omdat ik geen wachtwoord in kon geven.

Na het aansluiten van een ps2-toetsenbord en muis (ook draadloos, maar dit is verder onbelangrijk) deden ze het wel.

Vervolgens meteen even de printer gecheckt, die deed 't ook niet meer.

Er is dus een probleem met de USB-poorten, dit lijkt me duidelijk.

Bovendien: sinds een aantal maanden had ik ook last ervan dat mn toetsenbord en muis tijdens het werken in windows vast bleven hangen, echter dit was niet altijd het geval en opnieuw opstarten was gewoon mogelijk. Het lijkt me dat deze situatie verband heeft met het 1ste (in feite gebeurt 't zelfde, alleen nu stopt ie er al mee voordat ik in windows ben). Sinds ik het ps2-toetsenbord en muis heb aangesloten, is ie namelijk nooit meer blijven hangen.

Zit het probleem in de drivers van m'n USB? Heb al gecheckt met aantal programma's, die geven voor USB niks aan. (Wel andere updates, maar dat heb ik nog niet gedaan, aangezien ik nog geen serial heb voor die programma's).

Of is er iets anders aan de hand?

Bij voorbaat dank,

Maurice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens naar apparaatbeheer en verwijder daar alles onder Universal Serial Bus-Controller door telkens op elk apparaat te rechtsklikken en te kiezen voor Installatie ongedaan maken.

Herstart na het verwijderen van ALLE controllers de pc en kijk dan eens of de USB poorten het terug naar behoren doen.

Zie bijlage voor afbeelding.

post-8298-1417704443,988_thumb.jpg

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje moet plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.