Ga naar inhoud

Probleem met Zolid negatieven kopieerder


Hoednoek

Aanbevolen berichten

Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik een discussie start, dus misschien dat ik niet alles even correct doe, maar ik heb de volgende vraag....

Ik heb gisteren een negatieven kopieerder gekocht (Zolid P50599) en hij werkt niet helemaal correct. De installatie is wel helemaal goed gegaan, maar als ik "Get Photo" doe en daarna "Calibrate" en "Acquire" dan zou in het volgende scherm "OVT scanner" een goede afbeelding (in het Live view gedeelte) moeten verschijnen van mijn dia. Dat is echter niet het geval.. ik zie delen van de dia maar ook vele onrustige strepen. Inmiddels heb ik vele pogingen gedaan, soms zie ik even 1 seconde de dia en dan ....weer die strepen. Soms zie ik delen van de dia en het valt me op dat meestal de lichtere delen van de dia de strepen geven. Kan iemand me helpen ???????? Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat heb ik in eerste instantie ook gedacht, maar toch heb ik de Zolid ook nog even geinstalleerd op de pc van mijn dochter. En tja ......hoe is het mogelijk .....daar doet ie het. Moet dus nu uitzoeken wat de verschillen zouden kunnen zijn. Allebei XP, maar mijn pc is vele malen "zwaarder" qua geheugen, schijf, videokaart.

Dus ......je begrijpt dat ik nog even wacht met het terugsturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat uw pc zwaarder is zo goed zeker uitgesloten.

Zolid werkt zelfstandig. Je hebt enkel een pc nodig om de scan naar uw pc te plaatsen.

Het probleem zit dus van scan naar pc.

Ik kan gewoonweg geen informatie vinden over Zolid anders zou ik dat nog kunnen bekijken.

Wat misschien en ik zeg misschien dat de scanner usb 1.0 is en dat die van uw pc 2.0 ondersteund. Normaal gezien is het geen probleem voor 1.0 maar xp kennende doet die wel eens wat moeilijker bij 1.0.

Ik verondersteld dat je de driver hebt geinstalleerd.

In uw boekjes staat hoe je moet installeren.

Staat daar eerst installeren en dan pas scanner installeren dat moet je dat ook zo doen.

Ik zou dit voorstellen:

indien het een software is dan naar configuratiescherm / software / en verwijdert het programma.

Voor de zekerheid nog eens naar Deze Computer gaan en bij hardware de driver verwijderen met rechtermuis.

Start de pc opnieuw

XP ziet normaal gezien de scanner.

In de hardware zou de scanner een gele teken moeten staan als XP die niet kan installeren.

Staat de scanner wel bij de harde zonder gele of rode tekens dan moet je die eerst verwijderen.

Installeert de software en of driver naargelang boekje zegt.

Als er een software is dan zet die ook de driver bij.

Dit is pure gok doch kan geen kwaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, Met deze scanner heb ik ook problemen, doet het wel op mijn XP (desktop) en deed het alleen direct na de eerste installatie goed op mijn VISTA. (laptop)

Heb hem ondertussen al vervangen door andere maar van hetzelfde laken een pak. M.a.w. deed het alleen na de eerste installatie op de vista maar werkt (nog?) wel op mijn XP. Heb hem apparaat al tig keer geinstalleerd en gedeinstalleerd maar op de vista helpt niets.

Na het opstarten krijg ik wel het startscherm van de scanner, na een of twee scans doet hij niet meer.

Had eerst de indruk dat mijn firewall hem tegenhield, het uitzetten van de firewall geeft geen resultaat op de vista.

Wie heeft wat tips voor mij.

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik Halu hoor zeggen lijkt het te lukken in XP maar dan voor 2 scans.

Dat wilt zeggen dat geen enkel firewall probleem is geweest.

Het doet sterk vermoeden dat weerstand van de lampen of de lampen zelf niet bestand zijn tegen de warmte en of overbelasting.

Om in Vista te installeren hebt je wel Vista driver nodig.

Maar van de andere kant vraag ik mij af of Vista nog wel usb 1 ondersteund van de scanner gezien er binnenkort usb 3 op de markt komt. Usb 2 ondersteund Vista.

Firewall controleert nooit een usb tenzij usb als netwerk wordt gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi.

Heb ondertussen ook het vermoeden dat met het scannen iets met de lampen aan de hand is. Valt mij verder op dat hoe hoger de resolutie, des te hoger de kans op verkeerd ingescande negatieven. De rode kleuren (bijv de lippen) worden dan overdreven weergeven en vaak heeft het blauw heeft opeens de overtoon op bepaalde gedeelte van het ingescande. Ook hierbij de indruk dat het bij de vista (laptop) erger is dan op mijn dekstop. (heb de bestanden wel even gewisseld zodat de op de laptop ingescande bestanden ook op de desktop en vv kunnen worden bekeken).

Dat het geen firewall probleem kan zijn daar ben ik het mee eens, zoals eerder gemeld heb ik het ook geprobeerd met de firewall uitgeschakeld.

Ondertussen ga ik het nogmaals proberen op de vista desktop. Ik ga binnenkort verder zoeken, kan zijn dat het iets te maken heeft met de instellingen in Vista, helaas heb ik nog niet zoveel ervaring met Vista, maar wie weet.

De aanhouder wint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Vista moet je in feite niet anders bekijken als in XP.

Het enige verschil is dat de mappen een beetje anders zitten.

Voor de rest is dat pure bedrog.

Denk in XP en dan denk je in Vista.

Vista is niks anders dan andere woorden gebruiken voor hetzeflde doel maar dan meer venster klikken.

Als de scanner op zicht wel werkt dan moet je niet verder zoeken in Vista zelf tenzij in de map van de programma zelf. Misschien moet je op de exe bestand met rechtermuis iets doen.

Je kan beter in de instelling van de scanner gaan.

Je kan dpi verlagen tot een aanvaardbare beeld.

Je dient hier ook rekening mee te houden dat Vista een geheugen vreter is.

Ik weet niet hoe zwaar per A4 scan is. Bij mij is dat 64 mb maar waarschijnlijk is dat bij u veel hoger. Indien het zo is dan kan je eventueel uw swap verhogen op voorwaarde dat je genoeg plaats heb op uw harde schijf want swap verhogen betekend ook minder harddisk vrije ruimte.

Kijk ook eens in confuguratiescherm / scanners of je daar instellingen kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.